Tauro, Fiat 3000 1a serie, 1/35

Mi van a csábító dobozgrafika mögött? Mutasd be legújabb szerzeményed!
romsitsa
Hozzászólások: 1291
Csatlakozott: 2013.07.10. 23:55

Tauro, Fiat 3000 1a serie, 1/35

Hozzászólás Szerző: romsitsa » 2015.08.29. 22:09

Sziasztok,

a Tauro makettel először a Modell és Makettben találkoztam először, mint kisorsolandó nyereménnyel, a korát le sem lehet tagadni.
A készlet részletei szépek, kivéve a pozitív panelvonalakat (2 db) de semmi (komolyan semmi) sem illeszkedik, így ragasztás után mindent csiszolni és tömíteni illik, teret engedve az összes részlet házilagos pótlásának. E mellett minden sík felület narancsbőrös, szépen imitálva az acélöntvény felületet, kár hogy a kocsi hengerelt lemezekből készült.
Egyes helyeken látszik az öntőformát maró gép nyoma, a toronyajtók taposólemez mintát kaptak, ez, bár gyönyörű, teljesen rossz (nem is értem, hogy mire gondoltak).
Az én példányom világosszürke műanyagból készült, ez, ellentétben a sötétzöld szériával, viszonylag kevés túlfolyást tartalmaz (minden alkatrész vastag, nyugodtan lehet csiszolni).
A farokcsúszóba intergált két emelő közepén húzódik két kiváló beszívódás, így ezeket és az egész csúszót egyszerűbb sztirollemezből pótolni, mint a gyári alkatrészekkel küzdeni.
A makett leggyengébb része a lánctalp, ami eltekintve attól, hogy egy vinyl csík, rövidebb a kelleténél, szerencsére a Brach gyárt hozzá szemenkénti gyanta láncot (ha még kapható).

Az összeállítási útmutató a kisszériás makettekre jellemző kivitel, az alkatrészek felénél a "rakd oda valahova azt az alkatrészt amit másmilyenre rajzoltunk, mint ahogy az valójában kinéz és a számát sem tüntetjük fel" módszerrel segíti az építő munkáját.

A saját makett jelenleg síkra van csiszolva és feketére alapozva, hogy lássam mit kell még tömíteni rajta, így egy dobozból épített kocsival illusztrálom a készlet tartalmát:

Kép

Kép
Forrás: internetmodeller.com

A makett (ha valaha elkészül) egy magyar kocsi lesz, így alaposabban átnéztem az általam ismert forrásokat és érdeklődtem külföldi fórumokon is.

A szakirodalom alapján a RUISK/Honvédség 5 db géppuskás (fegyverzet nélküli) kocsit vásárolt az olasz féltől, ez biztos, hogy nem igaz, mert legalább egy löveges kocsi látható a fotókon.

A Tauro két verziót gyárt, a Mod. 21 első és második szériáját, a RUISK/Honvédség viszont a Mod. 30 kivitelt alkalmazta (ezt talán a Cri-el gyártja/otta).

A Mod. 21 és 30 közötti legfőbb különbségek:
Tömör meghajtókerék áttört, küllős kerék helyett
Felfüggesztést takaró lemezek a kocsi oldalán (ez még jól is jön, mert a futómű nem egy Dragon minőség)
A futógörgők zsámolyait összefogó sín hosszabb, a meghajtókerék tengelyéig lóg hátra
Módosított motortér és szellőzők
Szerszámok elhelyezése változott
A Mod. 30. elsősorban új formájú és löveggel felfegyverzett toronnyal készült, de néhány kocsi a Mod. 21 ikergéppuskás tornyát örökölte

Mod 21
Kép


Mod. 30
Kép

Ha valaki nekiveselkedne, vagy már építi valamelyik Tauro Fiatot, a tervező(k) nemes egyszerűséggel elfelejtette(ék) jelölni a vezető ajtaját a kocsi orrán.

Üdv

Á
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára romsitsa 2015.08.29. 22:13-kor.

Válasz küldése

Vissza: “Dobozbontás – Harcjárművek”