Supermarine Walrus MK 1. - Matchbox/Revell 1:72

Építés alatt álló makettek fóruma
Post Reply
remete
Posts: 1153
Joined: 2010.03.22. 11:41
Contact:

Supermarine Walrus MK 1. - Matchbox/Revell 1:72

Post by remete »

Na, mégegy angol. Ezt azért választottam, mert találtam egy brutál jó fotót egy későbbi diorámához hozzá és a Revell által adott festés is pont passzol ehhez. Annak idején gyerekként megépítettem ezt a készletet kétszer is és egyszer nekiálltam az egyiket restaurálni (cikk is készült a folyamatról az MMM-be, de a fotózás során a makett elveszett  :( ). Most eljött az ideje, hogy megküzdjek vele, már némileg tapasztaltabban. Ez is egy olyan ronda, hogy már szép típus és a makett változataival nem kényeztetnek el minket. Az Airfix a legnehezebben kezelhető (bár a felülete nem rossz) és a legrégebbi, 72-ben létezik még a Valom, ami short-run-műgyanta és kösz, de nem kérek belőle, meg ez, ami egy kicsit elnagyolt, de könnyen építhető és érzésem szerint kitűnő tuning alap is. 1:48-ban van még a  Classic Airframes, ami 60-70USD-t kóstál (discontinued, ugye) és tök nem éri meg, mert pld a beltere köszönő viszonyban sincs az eredetivel és ez még látványos is. Aki mer annak még ott van a Smer által gyártott egykori Merit készlet (ami a hiedelemmel ellentétben pont ezért nem 1:50-es, hanem 48-as, mivel az Artiplast átvételeik 1:50-esek), amiből szintén látni szép építéseket. De én most mecsbokszozok inkább  :pilóta:
Attachments
boxart.jpg
doboz.jpg
Last edited by remete on 2013.07.30. 08:37, edited 1 time in total.
A kézenfekvő út mindig alá van aknázva...

remete
Posts: 1153
Joined: 2010.03.22. 11:41
Contact:

Re:Supermarine Walrus MK 1. - Matchbox/Revell 1:72

Post by remete »

A dobozban a Matchbox készlete lapul, igaz ezúttal már nem színesben, hanem egyhangú szürkében, az anyagminőséggel a németek követték az eredeti kicsit puha műanyagot (amit egyes hálás netmakettezők csak "ektoplastic" néven emlegetnek). A készlethez az eredeti tervrajz Revellesített átdolgozata jár és egy új matricaív, ami az eredetihez képest hatalmas előrelépés úgy mennyiségileg, mint minőségileg.

Amúgy a készlet jól mutatja az egykori cég produkciós menedzserének azóta ismertté vált kétfedelű mániákusságát; mert egyébként egészen logikusan tervezett és a maga ideje szerint egészen szép makett.

Amit az elején látszik, hogy három fő területre kell majd koncentrálnom, ezek a felület kicsinosítása (beleértve a lemaradt kütyüket, zárófedeleket, ablakokat, fülketetőt), a beltérre, ami ugye nincs, de így legalább rossz sem lehet és a motorra, ami egy jó nagy Bristol Pegasus VI és baromira szem előtt van.
Attachments
dobozbontás.jpg
A kézenfekvő út mindig alá van aknázva...

User avatar
Yso
Posts: 1346
Joined: 2012.09.22. 08:35
Location: Dabas

Re:Supermarine Walrus MK 1. - Matchbox/Revell 1:72

Post by Yso »

Hát öröm látni hogy ismét makettet veszel a kezedbe. Valamikor végre egy csöves gépet is csinálhatnál, hogy legyen miből nekem is tanulni. :D
Munkaasztalon: ICM C-45F 1/48, Academy SU-27 1/48, Italeri Tornado IDF 1/48, Italeri EF2000 1/48
Csatarepülők GB 2013, Trainer GB 2014, MIG-29 GB (2015?)

f2d
Posts: 1575
Joined: 2009.11.09. 03:49

Re:Supermarine Walrus MK 1. - Matchbox/Revell 1:72

Post by f2d »

Nagyon jók a téma választásaid, megint lesz mit csemegézni.
ImageImage

remete
Posts: 1153
Joined: 2010.03.22. 11:41
Contact:

Re:Supermarine Walrus MK 1. - Matchbox/Revell 1:72

Post by remete »

f2d link wrote: Nagyon jók a téma választásaid, megint lesz mit csemegézni.
Köszönöm, igyekszem - és sorban áll egy Seafox is, mert a Swordfish-ek olyan egyedül éreznék magukat  ;D
Yso link wrote: Hát öröm látni hogy ismét makettet veszel a kezedbe. Valamikor végre egy csöves gépet is csinálhatnál, hogy legyen miből nekem is tanulni. :D
Köszi! Azt az F-15-öst még meg kell dicsérnem a topikodban, baromira ott, van, szóval nem tudom mit mutathatnék. Amúgy van egy nagyaon-nagyon durván elgurult gyógyszeres projektem, amit csak halkan mondok, mert még nekem is kicsit fáj - és még vitrinem sincs egyelőre hozzá - elkezdtem átfaradni egy Hustlert, de az annyira lassú projekt, hogy egyelőre fel sem teszem sehova. Most maradjanak a csühösök egy időre, nyár van meg hepinesz vagy mi, izzadok így is eleget 8)

A gép egy Supermarine által gyártott MK I. lesz, ami abban különbözik főleg a Saunders-Roy által épített MK II-esekntől, hogy fémből van a törzse. Ezért aztán a törzset átkarcoltam és ezúttal fel is szegecseltem, ennek az alváltozatnak ez az egyik ismertető jegye ugyanis. Ehhez a trumpeter szegecselőjét vetettem, be, ami olcsó, cserélhető a rádlija de alapból teljesen használhatalan- talán eyszer a szerszámosban leírom hogyan lehet néhány egyszerű lépéssel viszonylag jól használhatóvá tenni, ha valakit érdekel.

A "Shagbat", "Steam-pigeon" vagy "Steam-chicken" becenevű gépről egyébként jó csomó érdekes sztori van forgalomba, majd közben ezeket is leírom. Ez volt az első fém törzsű, behúzható futóművel szerelt gép amit szolgáltba állítottak a RAF-nál, a második két becenevét a jókora motorra le és felszállásnál ráfröcskölődő vízből képződő gőzről kapta, az elsőt meg a szépsége miatt.

A motort pld. 3 fokkal ferdén építették rá a gondolával együtt törzsre, mert a tolólégcsavar eredeti konfigurációjával olyan örvényeket generált a kormányfelületeken, ami asszimetrikus erőhatásokat keltett a kormányokon.
Attachments
felületek2.jpg
felületek.jpg
A kézenfekvő út mindig alá van aknázva...

f2d
Posts: 1575
Joined: 2009.11.09. 03:49

Re:Supermarine Walrus MK 1. - Matchbox/Revell 1:72

Post by f2d »

A Fairey Seafox gondolom egy jó öreg Matchbox. ;)
ImageImage

hofi
Posts: 450
Joined: 2009.09.17. 05:19

Re:Supermarine Walrus MK 1. - Matchbox/Revell 1:72

Post by hofi »

Ha a Revell nem nyúlt hozzá a formához, akkor a motordúcok túl rövidek, vagy a külső szárnydúcok hosszúak; mindenesetre a motort a törzsre ragasztva az eredeti Matchboxnál a felső motordúcok nem érték el a felső szárnyat :/
Hoffmann Lajos
"- Anya, ez az agyam?
- Nem, kisfiam, még nem."

User avatar
Yso
Posts: 1346
Joined: 2012.09.22. 08:35
Location: Dabas

Re:Supermarine Walrus MK 1. - Matchbox/Revell 1:72

Post by Yso »

remete link wrote: Ehhez a trumpeter szegecselőjét vetettem, be, ami olcsó, cserélhető a rádlija de alapból teljesen használhatalan- talán eyszer a szerszámosban leírom hogyan lehet néhány egyszerű lépéssel viszonylag jól használhatóvá tenni, ha valakit érdekel.
Engem mindenképp érdekel, mivel van egy itthon, és alapból tényleg használhatatlan. Ezért én is már kicsit átszabtam, de hátha a te ötleteiddel tovább javíthatom.
Munkaasztalon: ICM C-45F 1/48, Academy SU-27 1/48, Italeri Tornado IDF 1/48, Italeri EF2000 1/48
Csatarepülők GB 2013, Trainer GB 2014, MIG-29 GB (2015?)

remete
Posts: 1153
Joined: 2010.03.22. 11:41
Contact:

Re:Supermarine Walrus MK 1. - Matchbox/Revell 1:72

Post by remete »

f2d link wrote: A Fairey Seafox gondolom egy jó öreg Matchbox. ;)
Bizony, mi más. Egy kínai másolat 1995-ből  ???
hofi link wrote: Ha a Revell nem nyúlt hozzá a formához, akkor a motordúcok túl rövidek, vagy a külső szárnydúcok hosszúak; mindenesetre a motort a törzsre ragasztva az eredeti Matchboxnál a felső motordúcok nem érték el a felső szárnyat :/
Á, igen, valami rémlik a küzdelmes gyermekkorból! Köszönöm a tippet! Szerintem a motortartók lesznek a ludasak.
Yso link wrote: Engem mindenképp érdekel, mivel van egy itthon, és alapból tényleg használhatatlan. Ezért én is már kicsit átszabtam, de hátha a te ötleteiddel tovább javíthatom.
Na, akkor majd befotózom. Szerintem keresek órakerekeket és csinálok egy kisebbet is, amivel íveket is lehet követni. Ezzel nem lehet, mert olyan fordulékony, mint egy repülőgéphordozó.
A kézenfekvő út mindig alá van aknázva...

remete
Posts: 1153
Joined: 2010.03.22. 11:41
Contact:

Re:Supermarine Walrus MK 1. - Matchbox/Revell 1:72

Post by remete »

A beltér kezdete: egy szép tabula rasa a kiindulási alap. Azért jó magunk faragni, mert minden illeszkedni fog. Vagy nem  ;D Szerencsére elég jó walkaroundok vannak a neten, így lehet haladni. Kicsit néhol egyszerűsítettem - ilyen a padlólemez - mert egyrészt nem fog látszani, másrészről a padlónak még lesz szerepe a diorámában; egyszerűbb lesz vele dolgozni akkor, ha sima.

Amúgy a gépről még egy érdekesség: a katapultos indítás miatt a szerkezete annyira erős volt, hogy a gép a kinézete ellenére teljesen műrepülhető lett volna elvileg, nem tört volna össze. Azt is feljegyezték, hogy átvágódásos balesetek sem tudtak komoly kárt tenni benne és az egyik berepülőpilóta beszámolt róla, hogy fűre simán hasra tudott szállni vele különösebb károkozás nélkül. Igaz, elmondta, hogy soha nem vezetett zajosabb, hidegebb és kényelmetlenebb repülőgépet még addig...
Attachments
FAA_8_zps266d0b81.jpg
7_zps9563c675.jpg
6_zps6a6c1771.jpg
4_zpsd9f4f09b.jpg
3_zps3185477f.jpg
5_zps0a8c5d8e.jpg
beltér4.jpg
beltér3.jpg
beltér2.jpg
beltér elsőlépések.jpg
A kézenfekvő út mindig alá van aknázva...

Post Reply

Return to “Munkaasztal – Repülő”