Fw190A-8/R2 Eduard 1:48
Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48
Üdv!
Peti, "feljavítom a feljavítót a gyári alkatrésszel amit feljavítok"! Gyááááááááááááááá heeeeeeeeeeeeeeeeeeee! :-D
Leginkább az "bosszant" hogy mindezen aprólékos építés ellenére is haladsz a makettekkel amiket építesz, ennek örülök!
Peti, "feljavítom a feljavítót a gyári alkatrésszel amit feljavítok"! Gyááááááááááááááá heeeeeeeeeeeeeeeeeeee! :-D
Leginkább az "bosszant" hogy mindezen aprólékos építés ellenére is haladsz a makettekkel amiket építesz, ennek örülök!
Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48
Nagyon tetszik amit művelsz a CMK-val is XD
- Kormos Peter
- Hozzászólások: 1926
- Csatlakozott: 2009.09.09. 10:00
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48
Köszi srácok! 

- Kormos Peter
- Hozzászólások: 1926
- Csatlakozott: 2009.09.09. 10:00
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48
A futóakna elsõ falán elkészítettem a könnyítõ furatokat.

A tûzfalon elkészítettem a MG151 lõszerrakaszok vezetõ sínjeit. Az FMDetails ideillõ alkatrészei sajnos túl egyszerûsítettek, felettük pedig még egy kis lépcsõ is van, amit egyébként is le kell csiszolni.

És egy kép elõlrõl. Az Eduard motortartóbakok konzoljai sajnos nem elég kívül vannak, azoknak teljesen a törzsszélnél kéne lennie, ugyanúgy a tûzfalon átmenõ csövezésnek is.


A tûzfalon elkészítettem a MG151 lõszerrakaszok vezetõ sínjeit. Az FMDetails ideillõ alkatrészei sajnos túl egyszerûsítettek, felettük pedig még egy kis lépcsõ is van, amit egyébként is le kell csiszolni.

És egy kép elõlrõl. Az Eduard motortartóbakok konzoljai sajnos nem elég kívül vannak, azoknak teljesen a törzsszélnél kéne lennie, ugyanúgy a tûzfalon átmenõ csövezésnek is.

Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48
Lehet egyszerűbb volna régi floppy fémcsuszkájából kivágni a frontfalat a tényleg megfelelő méretben és formában, -mert az elég szilár és vékony- (ideiglenesen összefogatva a törzsfeleket, Tamiya-/papír szalagos, ársatírozós mintalevétellel...), és abba kifúrni az összes lukat. A vápák permezését simám meg tudnád oldani evergreen vagy plastruck profilszálakkal is csőből vágva az ívelt oldalakat (simán borotvapengével akár). Látványra szabályosabb, és arányosabb is lenne szerintem. Tudom, hogy alig fog látszódni valami az egészből, de legalább úgy adna egy alap átlós irányú tartást a törzsnek. Elég ijesztő, hogy mennyi ragasztás és feltöltött hézag lesz itt felül is. A gyanta motor súlya már veszélyesen meg tudja tekerni az egészet, ha nem rejtesz el 2-3 merevítőt valahogy.
- Kormos Peter
- Hozzászólások: 1926
- Csatlakozott: 2009.09.09. 10:00
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48
Fémlap meg sem fordult a fejemben. Valami biztosat gondoltam, ami ragasztás után sem pattan ki a szárazpróbáknál, ezért választottam a műanyag lapot meg az oldószeres ragasztót.Sokolka írta:Lehet egyszerűbb volna régi floppy fémcsuszkájából kivágni a frontfalat a tényleg megfelelő méretben és formában, -mert az elég szilár és vékony- (ideiglenesen összefogatva a törzsfeleket, Tamiya-/papír szalagos, ársatírozós mintalevétellel...), és abba kifúrni az összes lukat. A vápák permezését simám meg tudnád oldani evergreen vagy plastruck profilszálakkal is csőből vágva az ívelt oldalakat (simán borotvapengével akár). Látványra szabályosabb, és arányosabb is lenne szerintem. Tudom, hogy alig fog látszódni valami az egészből, de legalább úgy adna egy alap átlós irányú tartást a törzsnek. Elég ijesztő, hogy mennyi ragasztás és feltöltött hézag lesz itt felül is. A gyanta motor súlya már veszélyesen meg tudja tekerni az egészet, ha nem rejtesz el 2-3 merevítőt valahogy.
Remélem majd a futóakna meg a szárnyfelső eléggé megerősíti az egészet, hogy később ne legyen baj.
- Kormos Peter
- Hozzászólások: 1926
- Csatlakozott: 2009.09.09. 10:00
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48
Hú, ez nagyon küzdős! Elképesztő amiket csinálsz! Riszpekt!
- Kormos Peter
- Hozzászólások: 1926
- Csatlakozott: 2009.09.09. 10:00
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48
A fegyvertérbe elkezdtem megépíteni a MG151-es tartókonzoljait.

A hüvelykivetõ csatornáihoz az FM details mûgyanta alkatrészeit tervezem felhasznáni, de ezek nem elég szélesek, így megtoldottam az alkatrészeket 1-1 mm-es sztirol lappal.

A toldás után az alkatrészt üregesre faragtam, majd az alkatrészeken lévõ nyitóajtókat házilag felépítettem.

A fenti hüvelykivetõ mellé jön még egy alkatrész, és ebbõl a kettõbõl jön össze a jellegzetes T forma hüvelykivetõ nyílás a szárny alján...


A hüvelykivetõ csatornáihoz az FM details mûgyanta alkatrészeit tervezem felhasznáni, de ezek nem elég szélesek, így megtoldottam az alkatrészeket 1-1 mm-es sztirol lappal.

A toldás után az alkatrészt üregesre faragtam, majd az alkatrészeken lévõ nyitóajtókat házilag felépítettem.

A fenti hüvelykivetõ mellé jön még egy alkatrész, és ebbõl a kettõbõl jön össze a jellegzetes T forma hüvelykivetõ nyílás a szárny alján...

Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48
Elképesztő, amit csinálsz ezzel a makettel Peti :exclamation: :exclamation: :exclamation:
Állam a földön, nem nagyon találok szavakat erre a részletességre és alaposságra..
Köszi az élményt!!!
Állam a földön, nem nagyon találok szavakat erre a részletességre és alaposságra..
Köszi az élményt!!!