Meglepve tapasztaltam , hogy pont a Fokker D.VII nincs még itt , az 1.vh-s galériában ! Ezen felbuzdulva körbefotóztam az enyémet , gondoltam megzaklatom vele a társaságot ... ;D
A makettet a Rodenék követték el a makettezővilág ellen , röviden el is mondom miért írom ezt .
Tudtommal ez a legszebben kidolgozott D.VII-es az 1/72-es piacon , első lelkesedésből be is vásároltam a típuscsaládból három alváltozatot . Gyorsan eldöntöttem , hogy a korai Albatros gyártásút építem meg elsőnek a látványos nyitott motortér miatt (a gyengén kivitelezett hűtő miatt a motor könnyen túlmelegedett , így leszerelt burkolattal repültek vele általában hogy rásegítsenek a hűtésre) , és mert azonnal beleszerettem az egyik mellékelt festésbe .
A motort és a kabint kicsit felpiszkáltam házilag , mert nagyon látszanak , csak a pilóta bekötőhevederei Eduard maratások . Eddig tartott kb. az örömmakettezés ... :'(
Nem akarom túl hosszan ecsetelni , de egy normális illesztése nincs a makettnek !!! SZÓ SZERINT ÉRTSD ! Nem volt egy hely , ahova nem kellett volna 1-1,5mm-t betoldani , vagy ennyit lefaragni . A futómű véletlenül pontos , de ugyanez nem mondható el a szárnydúcokról . Csak a hátsó szárny-törzs I-dúc tűrhető méretű , a többi 1-2mm-el hosszabb ill. rövidebb . Ha így szereled össze , a szárny vagy 10 fokos szöget zár be a törzzsel oldalnézetből ! >

A hab az volt a tortán , mikor az építés kellős közepén találtam 2 fotót az általam favorizált festésű gépről ... egyértelműen másik típusváltozat volt ! ???
Ekkor került vissza a dobozába a 3/4-ig kész gép (nem sok híja volt , hogy nem tapostam meg az egészet) . :-X
Pár hónap pihenő után a segítség a szomszédos Mexikóból jött lengyel közvetítéssel , az aktuális Bólyais börzén egy lengyel árusnál találtam egy Aztec matricakészletet egy látványos festéssel ehhez a verzióhoz . Persze a matricák borzasztó merevek , de a Roden lozenge-je se sokkal jobb ...

Ennyit még talán sose birkóztam egy tenyérnyi gépért , de hogy a másik kettőbe mikor merek belefogni azt nem tudom ... :-[
Csak elvetemült embereknek ajánlom a Roden D.VII-eseit , akármilyen szép a felület , a motor , a fegyverek .
Az eredetit egyébként Aloys Heldmann (15 légigyőzelem) repülte a Jasta 10-ben , 1918 őszén .
Azoknak , akik még nem aludtak el ezen a kicsit terebélyes bevezetésen , most a képeket is megmutatom .








