FW-190A8 (1/72 Airfix)

grabmaster
Posts: 590
Joined: 2010.03.15. 08:11

FW-190A8 (1/72 Airfix)

Post by grabmaster »

Szeretném megmutatni Nektek azt a nagy nehezen elkészült makettet, mely az utóbbi hónapokban kissé megkeresítette az életemet.


Miután a (főleg angolszász) szaksajtó az egekig magasztalta a készletet, jó előérzettel vágtam bele az építésbe, gyors végeredményt remélve. Ez a helyzet hamar megváltozott, ahogy sorban vágtam le az alkatrészeket a keretről. A műanyag puhácska, nehezen csiszolható, rengeteg a sorja, főleg az apró alkatrészeken. A felülete kicsit érdes (muszáj átcsiszolni), a részletek elmosódottak, nincs kontúr. Szerintem a Tamiya Extra Thin Cement is sokkal nehezebben ragasztja (lassabban), mint a Revell vagy Academy műanyagját. Sokat küzdöttem a megfelelő illesztésekkel és az alkatrészek helyrepofozásával. Néha olyan érzésem volt mintha short run készlettel dolgoznék. Ha nem Fw-190-es lett volna, nem biztos hogy befejezem. Ezért sem készültek az építésről képek. A készlet egyébként alak és mérethelyes, talán a légcsavar lapátjai keskenyebbek  a kelleténél.

Miken változtattam:

- A kabin kapott egy maratott övet és belefaragtam egy Quickboost Revi-t. A részletek csapnivalóak, a bő 10 évvel öregebb Revell készlet kenterbe veri.
- A makett legszebb része a futómű akna, bár a géppuska hevederek dobozát és a hüvelykivető csatornát pótolni kellett.
- A szárny kilépőéle bő 1-1,5 mm vastag, rengeteget kell csiszolni, hogy elfogadható legyen.
- A kipufogó csőveket megfelelő formájuk injekciót tű darabokra cseréltem.
- A gépágyúk csövét  és a pitotot injekciós tűre cseréltem.
- A főfutószárak a legborzasztóbb alkatrészek, az öntés elcsúszva, és a teljesen kinyújtott helyzetű állapottal is kezdeni kellett valamit. Az alsó részét levágtam és injekciós tűből és sztirolból újra építettem, 2mm-el rövidebbre.
- A főfutó kerekeket gyantára cseréltem, a gyári egyszerűen siralmas.
- Az oldalkormányt elveszettem, kénytelen voltam újat faragni.
- Pótoltam hiányzó Morane és a keret antennát.

Csak a kabin maszkolás eltávolítása után tünt fel, hogy nincs rajta dudor az antenna rögzítésére. Mivel nem akartam a már 99%-ban kész makettet egy rossz probálkozással lenullázni, és már a vegyérték is nullán volt, emiatt úgy döntöttem, hogy nem lesz rajta antenna huzal...

A festésnél a Gunze színeit használtam, a felső kereszet, a szárny tetején a szaggatott vonalat és a légcsavarkúp spirált festettem.

A koszoláshoz AK Dark wash-t, Streaking Grime-ot, valamint Tamiya Weathering Master A és B-t használtam. Sajnos a fotókon szokás szerint a koszolás részletei kevésbe látszanak. Célom a nem igazán kopott, de inkább poros, aktívan használt gép kivitelezése volt.

Szubjektív összegzés: A készletet nem ajánlom, (főleg kezdőknek nem) csalódás volt. Az Airfix sokat fejlődőtt, de még bőven van hova.

Image
Image
Image
Image
http://s913.photobucket.com/user/grabma ... 4.jpg.htmlImageImage
Last edited by grabmaster on 2015.09.21. 01:37, edited 1 time in total.

User avatar
andorka
Posts: 1145
Joined: 2009.09.27. 07:01
Location: Budapest
Contact:

RE: FW-190A8 (1/72 Airfix)

Post by andorka »

Mindezek ellenére látványos gép lett. Köszönjük, hogy megosztottad az Airfix készlettel szerzett tapasztalataidat!

Cinuka2008
Posts: 231
Joined: 2013.06.28. 06:47

RE: FW-190A8 (1/72 Airfix)

Post by Cinuka2008 »

Nagyon szép, gratula! Hiányoznak az építési fotók.

barnaky
Posts: 2175
Joined: 2009.09.08. 21:42

RE: FW-190A8 (1/72 Airfix)

Post by barnaky »

Szép.
Gambling man rolls the dice, working man pays the bills
It's still fat and easy up on bankers hill
Up on bankers hill the party's going strong
Down here below we're shackled and drawn
Image

VO101_Papi
Posts: 1490
Joined: 2010.01.19. 06:15
Contact:

RE: FW-190A8 (1/72 Airfix)

Post by VO101_Papi »

Csini!
Melyikkel "Dark wash-t, Streaking Grime-ot, valamint Tamiya Weathering Master A és B" milyen koszolást érsz el? Csak a tudatlanságom miatt kérdezem :P !
http://www.pumaszallas.hu/
Image ImageImage
Frankó, Szentiványi, Papi

grabmaster
Posts: 590
Joined: 2010.03.15. 08:11

RE: FW-190A8 (1/72 Airfix)

Post by grabmaster »

Cinuka2008 wrote: Nagyon szép, gratula! Hiányoznak az építési fotók.
Azokon csak vért, verejtéken és könnyeket láthatnál :D
VO101_Papi wrote: Csini!
Melyikkel "Dark wash-t, Streaking Grime-ot, valamint Tamiya Weathering Master A és B" milyen koszolást érsz el? Csak a tudatlanságom miatt kérdezem :P !
Az én koszolási technikám elég egyszerű:

- fényes lakk
- panelvonal befolyatás mellett, a makett színeihez passzoló, de világos árnyalattal (ebben az esetben ez nagyon vilagos szürke volt, Vallejo) felfestem a kopásokat, lepattogzásokat. Ezt azért teszem a fényes lakkon, mert könnyebb róla lemosni, letöröli a Vallejo-t, ha valami nem úgy sikerülne
- matt lakk
- Dark Wash-t és Streaking Grime-ot (de ez lehet akár olaj vagy enamel fekete és pl. raw umber) használva kis foltokat festek fel, melyeket azonnal higítós ecsettel és száraz fültisztítóval bedolgozok a felületbe, rétegről rétegre.
- végül Tamiya Weathering Master A és B szettből a Light Sand, Mud és Soot pigmenteket, vékony szálú, de erős ecsettel (nekem a Da Vinchi Forte Basic 2-es lapos ecsete vált be) szép lassan kenem fel a kívánt helyekre. Ezeket filterként használva tudom sötétíteni vagy fakítani a felületet. Az összes koszolás ezzel történt: kipufogó és gépágyú korom, kerekek koszolása, panelvonalak árnyékolása. kosz a szárnytőben. Sokkal könnyebb kontrollálni, mintha pisztollyal fújnám fel, és vizzel bármikor lemosható. Más végeredményt ad ha szárazon vagy a vízben feloldva kened fel. White spitittel egész jól fixálható, viszont nem ajánlom a lakkozását, mert átázik és a lakk alatt nem is tud kiszáradni, pl. a homokszínek bezöldülnek.
A jó kezelhetőségre jó példa, a 3. képen a csűrő feletti szárnyrészre halványan meghuzogattam a szegecssorok helyét, ami szerintem kifejezetten javít az összhatáson, komplexebbé teszi a felületet.

Roland (Bf-109)
Posts: 3990
Joined: 2010.03.14. 04:15

RE: FW-190A8 (1/72 Airfix)

Post by Roland (Bf-109) »

Szia!

Négy észrevételt engedj meg.
1. Ha ilyen retyós, használt a gép, jóval intenzívebb kipufogó kormot lenne célszerű megjeleníteni.
2. a DWM lőpor a kor legkorszerűbb pora volt, nem láttam még olyan képet, ahol majdnem a szárny közepéig beért volna a lőpornyom, pláne úgy. hogy a csőtorkolat a belépő éltől még fél m-re van.
3. Ha mégis ilyen erősen antikoltad a szárnyágyúknál a szárnyat, akkor a MG-131-eseknél is jobban kellett volna.
4. Pitot csőnél a rézhuzal festése elmaradt, de ez egy ecsetvonással pótolható.

Függetlenül ezektől szerintem tök jó makett!!!
ImageImage

Zoltan
Posts: 1479
Joined: 2009.09.25. 23:45

RE: FW-190A8 (1/72 Airfix)

Post by Zoltan »

Nagyon szép.  Hiába,egyszerűen imádod az Airfix maketteket. Pedig a Tamiya sem gyárt olyan csúnya fókát... :D
Üdv.: Sármány Zoltán

Image

Nekem-8
Posts: 3
Joined: 2016.05.09. 07:59

Re: FW-190A8 (1/72 Airfix)

Post by Nekem-8 »

Nekem 1:24 -be van ez meg. Az tuti ennek a felnagyított verziója. Eszméletlen illesztési problémákkal. Nem is tippelem meg mikor lesz kész ...

Kferro
Posts: 1222
Joined: 2010.01.07. 21:58

Re: FW-190A8 (1/72 Airfix)

Post by Kferro »

Nekem-8 wrote:Nekem 1:24 -be van ez meg. Az tuti ennek a felnagyított verziója. Eszméletlen illesztési problémákkal. Nem is tippelem meg mikor lesz kész ...
Emlékszem arra a makettre (talán Airfix volt, ha emlékezetem nem csal), s érdeklődve vártam az építését, de nem sokáig jutottál vele. Azért haladtál vele valamennyit?

Post Reply

Return to “2. vh”