Spitfire Mk.Ia Airfix 1:72
Elküldve: 2020.08.17. 09:55
Ez a készlet a gyártó „újszerszámos” sorozatának egyik tagja. Dicséretesek a süllyesztett panel vonalak és a nagyobb szegecsek megjelenítése, de a vastagságuk és durvaságuk nem. Más európai gyártótó már 10 évvel ezelőtt szebb és finomabb külső megjelenést produkált!
Az egybe öntött kabintető túl vastag és erősen torzít. Ez miatt zárt állapotú lett a belső is. A törzsfelek vastag anyagából készítettem egy hiányzó törzs keretet, lapított ólomból ülés hevedert, írásvetítő fóliából reflex üveget mely talán a vastag kabintetőn át is látszódik. Az egész külsőt átcsiszoltam hogy picit vékonyítsak a paneleken, majd térkép alapján átgörgettem szegecselővel. A bal szárnytőben eltömítettem az elektromos csatlakozót, mert ennél a típusnál az orr alján jobb oldalon volt a szárny belépő előtt. Ezt a fedelet és a bal oldalon egy olaj betöltő fedelét ragasztó tubusból elkészítettem, mert később kis piros zászlócskákat tettem mögéjük. A törzs/szárny ragasztásnál tömíteni kellett, sőt: egy gyanta csonkból pótlást kellett faragni. A géppuskákat alu csövecskékből pótoltam. Kifúrtam a kipufogókat és a pitot csövet. Teljességgel érthetetlen, hogy a futó szárakat miért kellett egybe önteni az akna ajtókkal??!! Az öntési csatlakozást megfaragtam, majd elvékonyítottam az akna ajtókat, úgy mint a szárny hűtőket, melyekbe karcolt alu lemezeket tettem. Fehér alapozás után Tamiya maszkoló szalag mellett felfújtam a Gunze-ból, Tamiya-ból és Alclad II-ből kevert színeket. (a futó akna sajna zöld lett, de már így maradt) Az alap színek világosított/sötétített árnyalataival próbáltam egy kis életet vinni a festésbe. Fényes lakk és a matricák után agyon hígított Revell enamel szürkékkel befolyattam a paneleket, majd koszoltam. Selyem és matt lakkokkal beállítottam a makett fényét, pótoltam a navigációs fények plexijeit, az antenna szál „Z63 féle damylból” készült. Első ránézésre többet vártam ettől a makettől; de átnézve a gyártó hasonló korú makettjeit, azok építésénél is számolni kell a bosszantó problémák kiküszöbölésére szánt (nem kevés) idővel!
Az egybe öntött kabintető túl vastag és erősen torzít. Ez miatt zárt állapotú lett a belső is. A törzsfelek vastag anyagából készítettem egy hiányzó törzs keretet, lapított ólomból ülés hevedert, írásvetítő fóliából reflex üveget mely talán a vastag kabintetőn át is látszódik. Az egész külsőt átcsiszoltam hogy picit vékonyítsak a paneleken, majd térkép alapján átgörgettem szegecselővel. A bal szárnytőben eltömítettem az elektromos csatlakozót, mert ennél a típusnál az orr alján jobb oldalon volt a szárny belépő előtt. Ezt a fedelet és a bal oldalon egy olaj betöltő fedelét ragasztó tubusból elkészítettem, mert később kis piros zászlócskákat tettem mögéjük. A törzs/szárny ragasztásnál tömíteni kellett, sőt: egy gyanta csonkból pótlást kellett faragni. A géppuskákat alu csövecskékből pótoltam. Kifúrtam a kipufogókat és a pitot csövet. Teljességgel érthetetlen, hogy a futó szárakat miért kellett egybe önteni az akna ajtókkal??!! Az öntési csatlakozást megfaragtam, majd elvékonyítottam az akna ajtókat, úgy mint a szárny hűtőket, melyekbe karcolt alu lemezeket tettem. Fehér alapozás után Tamiya maszkoló szalag mellett felfújtam a Gunze-ból, Tamiya-ból és Alclad II-ből kevert színeket. (a futó akna sajna zöld lett, de már így maradt) Az alap színek világosított/sötétített árnyalataival próbáltam egy kis életet vinni a festésbe. Fényes lakk és a matricák után agyon hígított Revell enamel szürkékkel befolyattam a paneleket, majd koszoltam. Selyem és matt lakkokkal beállítottam a makett fényét, pótoltam a navigációs fények plexijeit, az antenna szál „Z63 féle damylból” készült. Első ránézésre többet vártam ettől a makettől; de átnézve a gyártó hasonló korú makettjeit, azok építésénél is számolni kell a bosszantó problémák kiküszöbölésére szánt (nem kevés) idővel!