HAD - 72140 - Mi24V Hind (1/72)
Elküldve: 2015.02.03. 18:41
Ma sikerült beszereznem a fent említett HAD matricaszettet.
Az önzáró tasakban 4 gépre kapunk jelzéseket:
1- Cseh légierő 0815-ös gépe standard festéssel
2- Cseh légierő 0815-ös gépe Tiger Meet dekorációval (a tigrisminta a farokrészen a makettezőre van bízva)
3- Magyar légierő (PG-s nagyjavítás utáni, de még nem NATO festésű gépe) - például az 580-as számú (ami igazából D volt, és nem V...)
4- Magyar légierő (eredeti orosz festéssel) - itt a 711-es szerepel referenciaként
Kapunk valójában három csillagot és három ék jelzést, meg egy használható számsort, amiből bármelyik magyar gépet, bármelyik festésével (orosz-magyar) elkészíthető. Kapunk két típusú, sárga "VIGYÁZZ!" feliratot is: a "nyitott nyilast" az orosz festéshez, a "zártat" a magyar festéshez.
A cseh gépekkel nem foglalkoznék, azokat nem ismerem...
A magyar gépekről a véleményem:
Orosz festés: nem kapunk színkódokat, hogy mit mire kell festeni. A rotorlapátok színe szintén említésre sem kerültek. A folttérkép nem egyezik a 711-es gépről ismert fotókkal. Érdemes fotók alapján dolgozni, mert nem volt két egyforma folttérképű gépünk. A csillagos felségjelet rossz helyre jelöli az utasítás, a valódi helye a törzs végén volt, nem a farokrész elején. A festést itt a csillagos jelzéssel mutatja a grafika, de lehetne az ék felségjelet is felrakni, 1990-91 magasságában előfordult ilyen is. (Akkor a csillagokat nagy szürkésbarna pacával foltozták le és került az ék felségjel oda, ahova a HAD grafika is mutatja) Felül és alulnézetet nem kapunk, így nem derül ki a félszárnyak kamuflázsa, illetve a hasra kerülő felségjel pozíciója sem.
Magyar festés:Tehát az 580-ast kapjuk, ami nem is V, hanem D. Színkódokat itt sem kapunk. Sem alul- és felülnézetet. A folttérkép megközelíti a gépről készült fotókat, apróbb eltérésekkel. Ehhez festéshez jár még egy századjelvény is, amit vagy felrakunk, vagy nem (az 580-as gépről van fotó vele és nélküle is) Ezzel a festéssel a NATO-előtti korszakot lehet megidézni, amikor még sárga volt a Vigyázz felirat a farokrotornál.
Az önzáró tasakban 4 gépre kapunk jelzéseket:
1- Cseh légierő 0815-ös gépe standard festéssel
2- Cseh légierő 0815-ös gépe Tiger Meet dekorációval (a tigrisminta a farokrészen a makettezőre van bízva)
3- Magyar légierő (PG-s nagyjavítás utáni, de még nem NATO festésű gépe) - például az 580-as számú (ami igazából D volt, és nem V...)
4- Magyar légierő (eredeti orosz festéssel) - itt a 711-es szerepel referenciaként
Kapunk valójában három csillagot és három ék jelzést, meg egy használható számsort, amiből bármelyik magyar gépet, bármelyik festésével (orosz-magyar) elkészíthető. Kapunk két típusú, sárga "VIGYÁZZ!" feliratot is: a "nyitott nyilast" az orosz festéshez, a "zártat" a magyar festéshez.
A cseh gépekkel nem foglalkoznék, azokat nem ismerem...
A magyar gépekről a véleményem:
Orosz festés: nem kapunk színkódokat, hogy mit mire kell festeni. A rotorlapátok színe szintén említésre sem kerültek. A folttérkép nem egyezik a 711-es gépről ismert fotókkal. Érdemes fotók alapján dolgozni, mert nem volt két egyforma folttérképű gépünk. A csillagos felségjelet rossz helyre jelöli az utasítás, a valódi helye a törzs végén volt, nem a farokrész elején. A festést itt a csillagos jelzéssel mutatja a grafika, de lehetne az ék felségjelet is felrakni, 1990-91 magasságában előfordult ilyen is. (Akkor a csillagokat nagy szürkésbarna pacával foltozták le és került az ék felségjel oda, ahova a HAD grafika is mutatja) Felül és alulnézetet nem kapunk, így nem derül ki a félszárnyak kamuflázsa, illetve a hasra kerülő felségjel pozíciója sem.
Magyar festés:Tehát az 580-ast kapjuk, ami nem is V, hanem D. Színkódokat itt sem kapunk. Sem alul- és felülnézetet. A folttérkép megközelíti a gépről készült fotókat, apróbb eltérésekkel. Ehhez festéshez jár még egy századjelvény is, amit vagy felrakunk, vagy nem (az 580-as gépről van fotó vele és nélküle is) Ezzel a festéssel a NATO-előtti korszakot lehet megidézni, amikor még sárga volt a Vigyázz felirat a farokrotornál.