Messerschmitt Bf 109 E-3, Airfix 1:48 (nem német)

ssanyi
Posts: 734
Joined: 2011.06.03. 23:31

Re: Messerschmitt Bf 109 E-3, Airfix 1:48 (nem német)

Post by ssanyi »

Üdv!

A DB motor nem volt Euro 4-es szabvány, sok olaj folyt ki a hűtőnél (ami álló helyzetben is szivárgott és repülés közben folyt szét) kívül belül.Nem csak a db motor ette az olajat.
A törzs alján szerintem valóban a nedvességgel keveredett korom folyt végig (pára).
A hűtőtől és az orr elejétől induló kosz az olaj, ami pedig kétoldalt a szárny belépőtől "burjánzik" hátra az korom.Mellesleg szépen mutatja az áramlást is.
Sisák Sándor
makettező kisinas és banán importőr
Image

Roland (Bf-109)
Posts: 3990
Joined: 2010.03.14. 04:15

Re: Messerschmitt Bf 109 E-3, Airfix 1:48 (nem német)

Post by Roland (Bf-109) »

Íme egy mai, modern körülmények között ápolt DB motor mocska alul...
Attachments
109hasa.jpg
ImageImage

lkalmar
Posts: 83
Joined: 2014.08.15. 04:23

Re: Messerschmitt Bf 109 E-3, Airfix 1:48 (nem német)

Post by lkalmar »

Nagyon köszönöm a segitseget, igy már látom és értem. Azt még nem tudom, hogyan fogom igazán élethűen ezt megjeleníteni, hiszen azért a korom igen másképpen néz ki, mint egy olajos, vagy akár vizes koszfolyás. Már csak azért is, mert az egyik egy lerakódás a levegőből, a másik meg egy folyás egy felületen.
Kalmár Lajos
Padavan

User avatar
Vadász
Posts: 4512
Joined: 2009.09.09. 07:47
Contact:

Re: Messerschmitt Bf 109 E-3, Airfix 1:48 (nem német)

Post by Vadász »

lkalmar link wrote: Nagyon köszönöm a segitseget, igy már látom és értem. Azt még nem tudom, hogyan fogom igazán élethűen ezt megjeleníteni, hiszen azért a korom igen másképpen néz ki, mint egy olajos, vagy akár vizes koszfolyás. Már csak azért is, mert az egyik egy lerakódás a levegőből, a másik meg egy folyás egy felületen.
Az olajfolyást és a párával lerakodott korom maszatot fényes felületen ecsettel, a repülés közbeni korom lerakodást nagyon híg Gunze matt feketével (vagy szürkével, vagy amilyen tetszik), szórópisztollyal denszeszes hígítással.
Image

lkalmar
Posts: 83
Joined: 2014.08.15. 04:23

Re: Messerschmitt Bf 109 E-3, Airfix 1:48 (nem német)

Post by lkalmar »

Vadász link wrote: Az olajfolyást és a párával lerakodott korom maszatot fényes felületen ecsettel, a repülés közbeni korom lerakodást nagyon híg Gunze matt feketével (vagy szürkével, vagy amilyen tetszik), szórópisztollyal denszeszes hígítással.
A korommal rendben vagyok én is, már korábban vettem es használtam is a gunze korom (soot) színű festékét, nagyon nagyon jó, a folyáson gondolkodtam. Az teljességgel elvetemült ötlet, hogy híg festéket teszek a fényes felületre, mondjuk egy cseppet, és azt elfújom kis nyomásó levegővel? És akkor húzza a csíkot maga után... Elképzelnem könnyű, de lehet, hogy kivitelezni lehetetlen.
Kalmár Lajos
Padavan

Roland (Bf-109)
Posts: 3990
Joined: 2010.03.14. 04:15

Re: Messerschmitt Bf 109 E-3, Airfix 1:48 (nem német)

Post by Roland (Bf-109) »

Nem kivitelezhetetlen, Spitfire-en csináltam már így, és baromi mutatós, mert nem "szögegyenes" szalad, mint az ecsettel elhúzott.

Előtte mindenképpen próba, mert borzasztóan apró csepp kell és a művészolaj jó, mert az jobban szalad, mint a síma szintetikus festék.
ImageImage

lkalmar
Posts: 83
Joined: 2014.08.15. 04:23

Re: Messerschmitt Bf 109 E-3, Airfix 1:48 (nem német)

Post by lkalmar »

Roland (Bf-109) link wrote: Előtte mindenképpen próba, mert borzasztóan apró csepp kell és a művészolaj jó, mert az jobban szalad, mint a síma szintetikus festék.
Jól olvastam, hogy a művészolajhoz nem terpentint használtok higításra, hanem white spirit-et? Ez tulajdonképpen mi is, és hol lehet kapni? Abban a művészboltban ahol a festéket vettem, ott lesz ez is? Esetleg OBI-ban?
Kalmár Lajos
Padavan

Roland (Bf-109)
Posts: 3990
Joined: 2010.03.14. 04:15

Re: Messerschmitt Bf 109 E-3, Airfix 1:48 (nem német)

Post by Roland (Bf-109) »

Állítólag a WS a 100%-osan tiszta terpentin.
Na ezzel azért vigyázz, mert egyes festékeket ez is lekap. ha ráfolyik, vagy nagyon gyötröd vele a felületet.

A terpentint viszont soha, nekem egy komplett szárnyat kellett miatta újra festenem, pedig csak átmosáshoz akartam anno használni.

Egyébként ez a brit Messer mutatós antikolást tesz lehetővé, lehet retyózni, koptatni szépen.
ImageImage

richard.kiss
Posts: 384
Joined: 2009.10.20. 23:40

Re: Messerschmitt Bf 109 E-3, Airfix 1:48 (nem német)

Post by richard.kiss »

Szia Lajos!


Ez a white spirit tulajdonképpen egy finomított lakkbenzin, gyakran szagtalan. Olajfestékhez sokkal jobban használható, mint pl. a H100 szintetikus higító, mert kevésbé agresszív, nem marja fel a festéket, nem hagy fényes nyomot stb.

Ezek tehát az előnyei. A hátránya az, hogy nem olcsó.

A white spiritet idehaza főleg művészellátókban tudod beszerezni.
Pl. ilyet és itt:
http://www.artexport.hu/termekek/talens ... 75-ml.html

Vagy egy drágább variáció:
http://www.tankmodelshop.com/lakkbenzin_100_ml_382

Mint látod, ez nem olcsó mulatság, de ha esetleg van lehetőséged rá, akkor külhonból péntárcakímélőbb megoldást  is tudok mutatni:
https://www.gamma.be/nl/assortiment/for ... /p/B141553

Vesd össze, 1ml ára:
Talens: 16 Ft / ml
AK: 19.6 Ft / ml
Forever: 1 Ft / ml

Jól alakul a maketted. Bár ennyi munkával egy Tamiya Emillel már kész is lennél ;)

lkalmar
Posts: 83
Joined: 2014.08.15. 04:23

Re: Messerschmitt Bf 109 E-3, Airfix 1:48 (nem német)

Post by lkalmar »

Richard link wrote: A hátránya az, hogy nem olcsó.
Nagyon köszönöm a segítséget és a bíztató szavakat, valóban nem olcsó, de gondolom ez a 75ml életem végéig kitart, nem? Szóval úgy azért nem olyan vészes. Replica-ban vajon nem szokott lenni?
Kalmár Lajos
Padavan

Post Reply

Return to “Munkaasztal - Messzer 109”