FW-190

Makettező szemmel a 2. vh-s német légierő.
Moha
Hozzászólások: 226
Csatlakozott: 2010.02.15. 02:04
Kapcsolat:

Re:FW-190

Hozzászólás Szerző: Moha » 2012.03.29. 10:10

htstibi link írta: Van még kép? ;)
bar lenne  : :)

Moha
Hozzászólások: 226
Csatlakozott: 2010.02.15. 02:04
Kapcsolat:

Re:FW-190

Hozzászólás Szerző: Moha » 2012.04.09. 09:16

Meg egy reszlet:

Kép

Kferro
Hozzászólások: 1195
Csatlakozott: 2010.01.07. 21:58

Re:FW-190

Hozzászólás Szerző: Kferro » 2012.09.25. 20:08

Fóka roncsot találtak Magyarországon:

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

http://www.roncskutatas.hu/node/13878

Avatar
Kormos Peter
Hozzászólások: 1749
Csatlakozott: 2009.09.08. 21:00
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re:FW-190

Hozzászólás Szerző: Kormos Peter » 2012.09.25. 22:48

:o Nem semmi. De meg tudnám "szorongatni" azokat az alkatrészeket....  : :)

Avatar
Fülöp Sándor
Hozzászólások: 2007
Csatlakozott: 2009.09.13. 20:33
Kapcsolat:

Re:FW-190

Hozzászólás Szerző: Fülöp Sándor » 2013.03.17. 08:42

Szia Medve!

A Dora 9, 11, 13 mindegyike AJA 180 radiátorral épült (standard); csak a D-15 nem.
A motor típusánál a "jfr" csak a gyártót jelzi.

Légcsavarok:
D-9 : VS 111
D-11: VS 9
D-13: VS 9

Bővebben a Dora motorokról és légcsavarokról a "Modeler's Eye Focke-Wulf Fw 190 D Dora" 92-95. old.
A Crandall-könyv 2. kötetében (The Focke-Wulf Fw 190 Dora Wolume Two) a "Selected Parts" fejezetben külön rész foglalkozika a légcsavarokkal (208.-210. old). A mellékelt táblázatban ugyanazok a légcsavarok szerepelnek, mint a Modeler's Eye-ban, de lapát-típust összesen 9(!) félét sorol fel a D-9, 11, 13-hoz.

A D-15-höz a Modeler's Eye a VDM 9-41312-t említi 3,600 mm-el.

Az egyetlen megmaradt H-0 VS 9 légcsavarján a következő felirat szerepel:9-30372.11. (Hitchcock: The Focke-Wulf Ta 152; 104.old.)

Üdv,
FS
KépKépKép

Avatar
Fülöp Sándor
Hozzászólások: 2007
Csatlakozott: 2009.09.13. 20:33
Kapcsolat:

Re:FW-190

Hozzászólás Szerző: Fülöp Sándor » 2013.03.17. 20:57

Szia Medve!

Véleményem szerint a VS 10 a kutatás egy korábbi szintjén merülhetett föl teóriaként. A Crandall-könyvet és a japán munkát (Modeler's Eye) igen alaposnak találom. Crandall a D-11-nek hosszú fejezetet szentel, és sehol nem merül fel más sróf, csak a VS 9.

A Crandall-könyvben 3 tollról van igen szép grafika (VS 111, + 2x VS 9), a többi csak a táblázatban szerepel.

A Ta 152 C-1/ C-3 légcsavarjaként a Hitchcock-könyvben is a VDM-VP szerepel.

A WNr 150167 tolltípusát nem tudom megmondani.
Érdekesség képpen: a Hitchcock-könyv említi, hogy az első 100 gépre (gyakorlatilag a tervezett H-0 szériára) szánták csak a VS 9-et, utána 4 ágúra váltottak volna. (A tervezett típust is közli). Ez nekem teljesen új infó volt.

Üdv,

FS
KépKépKép

Podva
Hozzászólások: 626
Csatlakozott: 2009.11.27. 20:49

Re:FW-190

Hozzászólás Szerző: Podva » 2013.06.23. 18:26

Sziasztok
Hét végén ellátogattam a sokat szidott kígyós helyre... Sokáig tőröltem  a héjján, de mivel olyanom már van, a festéssel kapcsolatban, meg amúgy sem kristálytiszta minden, ezért a Zvezda Fw190A4-es SNAP-ja mellett döntöttem... 
Aztán itt jött a következő dilemma, megragadta a figyelmem a dobozban kínált egyik festési lehetőség: a JG2 IV osztályának fehér 14-ese Tunéziából... A standard 74/75/76 kamón RLM 79-es viszonylag apró foltok láthatóak egyetlen fotót találtam erről a gépről, ezen a foltozást nekem nem sikerült kiszúrnom, van valaki birtokában olyan kép ami ezt a mintát igazolná?
Előre is köszönöm a segítséget

Üdvözlettel: Viktor
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Podva 2013.06.24. 00:51-kor.

Válasz küldése

Vissza: “Luftwaffe SIG”