Beute Flugzeuge -zsákmánygépek

Makettező szemmel a 2. vh-s német légierő.
Avatar
Kató
Hozzászólások: 2543
Csatlakozott: 2010.03.09. 07:02
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Re: Beute Flugzeuge -zsákmánygépek

Hozzászólás Szerző: Kató » 2016.02.18. 11:43

milesChristi írta: Ez a Spit egy korábbi változat, mint az Oldball által feltett, de nem értek hozzá, nem tudom, hányas.
Oddball képén egy Mk.IX-es van , a Te fotódon egy Mk.V-ös Spitfire .

Avatar
Oddball
Hozzászólások: 752
Csatlakozott: 2010.03.02. 04:57
Tartózkodási hely: Szentes

Re: Beute Flugzeuge -zsákmánygépek

Hozzászólás Szerző: Oddball » 2016.02.18. 19:51

Pár érdekesség:
Kép
Kép
Kép
Kép

Janicsár
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.01.26. 06:09

Re: Beute Flugzeuge -zsákmánygépek

Hozzászólás Szerző: Janicsár » 2016.02.18. 20:29

Kató írta:
milesChristi írta: Ez a Spit egy korábbi változat, mint az Oldball által feltett, de nem értek hozzá, nem tudom, hányas.
Oddball képén egy Mk.IX-es van , a Te fotódon egy Mk.V-ös Spitfire .
Sajnos ez sem jó...
Az Oldball képén egy felderítő Spitfire Mk. XI-es van, a milesChristién pedig Mk.I (eredetileg N3277; AZ H; pilótája P/O Richard Hardy 1940 aug.15-én kényszerleszált vele Cherbourge-nál)
Csatolmányok
AH-Z (3).jpg
Közvetlen a leszállás után
AH-Z (3).jpg (227.66 KiB) Megtekintve 1746 alkalommal
AH-Z (5).jpg
Itt már folyik az "átmatricázás" :-)
AH-Z (5).jpg (111.48 KiB) Megtekintve 1748 alkalommal
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Janicsár 2016.02.19. 10:05-kor.

milesChristi
Hozzászólások: 480
Csatlakozott: 2012.09.07. 05:10

Re: Beute Flugzeuge -zsákmánygépek

Hozzászólás Szerző: milesChristi » 2016.02.19. 08:40

Gondolom, ez is az. :)
Csatolmányok
$_57.55.JPG
$_57.55.JPG (229.65 KiB) Megtekintve 1728 alkalommal

Janicsár
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.01.26. 06:09

Re: Beute Flugzeuge -zsákmánygépek

Hozzászólás Szerző: Janicsár » 2016.02.19. 09:57

Igen, igen... és ezek is mind ugyanaz a gép...
capt_N3277_03.jpg
capt_N3277_03.jpg (45.98 KiB) Megtekintve 1727 alkalommal
capt_N3277_05.jpg
capt_N3277_05.jpg (33.66 KiB) Megtekintve 1727 alkalommal
capt_N3277_07.jpg
capt_N3277_07.jpg (34.77 KiB) Megtekintve 1727 alkalommal
capt_N3277_09.jpg
capt_N3277_09.jpg (124.95 KiB) Megtekintve 1727 alkalommal
capt_N3277_10.jpg
capt_N3277_10.jpg (64.35 KiB) Megtekintve 1727 alkalommal
capt_N3277_11.jpg
capt_N3277_11.jpg (36.98 KiB) Megtekintve 1727 alkalommal
capt_N3277_13.jpg
capt_N3277_13.jpg (70.39 KiB) Megtekintve 1727 alkalommal
capt_N3277_12.jpg
capt_N3277_12.jpg (57.9 KiB) Megtekintve 1727 alkalommal
capt_N3277_15.jpg
capt_N3277_15.jpg (42.98 KiB) Megtekintve 1727 alkalommal
capt_N3277_16.jpg
capt_N3277_16.jpg (81.32 KiB) Megtekintve 1727 alkalommal

Janicsár
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.01.26. 06:09

Re: Beute Flugzeuge -zsákmánygépek

Hozzászólás Szerző: Janicsár » 2016.02.19. 10:38

A másik madárkáról (Spitfire PR Mk.XI) is van még kép. Bár nem biztos, hogy mind ugyanaz a gép.
Spit_T9+EK_03.jpg
Spit_T9+EK_03.jpg (61.63 KiB) Megtekintve 1733 alkalommal
capt_spitXI_T9+EK.jpg
capt_spitXI_T9+EK.jpg (102.48 KiB) Megtekintve 1733 alkalommal
capt_Spit_XI.jpg
capt_Spit_XI.jpg (39.38 KiB) Megtekintve 1733 alkalommal
... és egy kis ráadás - „Herr Reichsmarschall! Adjon nekem egy század Spitfire-t!” (hát nesze neked...)
(Mk.IX és Mk.XVI)
[Ma (2018. dec. 18.) -kaptam egy infót, hogy ez és a következő kép az 50-es években készültek, egy angliai repülőshow-on, és a gonoszakat játszatták velük - vagyis ezek nem zsákmányolt gépek(!). Hál' Istennek tévedtem.]
Spitfeuer_Staffel.jpg
Spitfeuer_Staffel.jpg (57.63 KiB) Megtekintve 1733 alkalommal
spit_staf.jpg
spit_staf.jpg (48.49 KiB) Megtekintve 1733 alkalommal
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Janicsár 2018.12.17. 22:23-kor.

Janicsár
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.01.26. 06:09

Re: Beute Flugzeuge -zsákmánygépek

Hozzászólás Szerző: Janicsár » 2016.02.21. 01:03

Ha nem gond, akkor folytatnám az Őfelségétől a Sötét Birodalomhoz átkerült gépekkel.

Ha már milesChristi felett néhány képet a fogolysorsa jutott Stirlingről, hát legyen a folytatás vele.
A gép 1942 aug. 16-án került a németek kezébe az után, hogy motorhiba következtében kényszerleszált Hollandiába, Gorkum közelében. Leszálláskor a gép orra széttört, a legénysége (Sgt. SC Orrel - pilóta; Sgt. A. Buckley - navigátor; Sgt. F. Thompson - fedélzeti mérnök; Sgt. CA Bowers - rádiós; Sgt. JA Bond - orrlövész; Sgt. RA Homlan - felsőlövész; Sgt TR Gough - faroklövész) megkísérelték megsemisíteni a gépet, de eredménytelenül. Szept. 5-én, miután elvégezték a szükséges javításokat (többekközött az orrát "kitömték" szalmával és beborították ponyvával), a németek átszálították a gépet Gilzen-Rijen reptérre. Másnap reggel végeztek vele egy kb. 1 órás próbarepülést. Szept. 18-án egy KG2-höz tartozó Do 217 kísetében átrepülték Nemetországba (valszeg - Erprobungsstelle Rechlin). Alávetették különböző próbáknak - később az 50mm-es BK agyú próbáinál megsemisült.
Csatolmányok
Stirling_01.jpg
Stirling_01.jpg (75.13 KiB) Megtekintve 1714 alkalommal
GermanStirling.jpg
GermanStirling.jpg (29.15 KiB) Megtekintve 1714 alkalommal
German_Stirling.jpg
German_Stirling.jpg (143.2 KiB) Megtekintve 1714 alkalommal
Beute-Stirling.jpg
Beute-Stirling.jpg (74.43 KiB) Megtekintve 1714 alkalommal
beute Stirling.jpg
beute Stirling.jpg (84.48 KiB) Megtekintve 1714 alkalommal
Stirling_05.jpg
Stirling_05.jpg (50.43 KiB) Megtekintve 1714 alkalommal
Stirling_04.jpg
Stirling_04.jpg (41.9 KiB) Megtekintve 1714 alkalommal
Stirling_with_cross.jpg
Stirling_with_cross.jpg (17.86 KiB) Megtekintve 1714 alkalommal
BeuteStirling2.jpg
BeuteStirling2.jpg (77.21 KiB) Megtekintve 1714 alkalommal
Beute Stirling.jpg
Beute Stirling.jpg (113.18 KiB) Megtekintve 1714 alkalommal

Janicsár
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.01.26. 06:09

Re: Beute Flugzeuge -zsákmánygépek

Hozzászólás Szerző: Janicsár » 2016.02.21. 01:06

... még két kép.
Csatolmányok
Stirling_07.jpg
Stirling_07.jpg (83.98 KiB) Megtekintve 1717 alkalommal
Stirling_02.jpg
Stirling_02.jpg (50.85 KiB) Megtekintve 1717 alkalommal

N.Laci
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2015.05.27. 07:56

Re: Beute Flugzeuge -zsákmánygépek

Hozzászólás Szerző: N.Laci » 2016.02.22. 04:04

Érdekes dolgok, de nekem jobban tetszenek az eredeti jelzéseikkel. Kár hogy nincs it egy RAF sig csoport.

milesChristi
Hozzászólások: 480
Csatlakozott: 2012.09.07. 05:10

Re: Beute Flugzeuge -zsákmánygépek

Hozzászólás Szerző: milesChristi » 2016.03.05. 01:57

Időközben utána olvastam a Spit Mk.I-esnek.

Úgy tűnik, a németeknek a mark 1-ből több, viszonylag épségben zsákmányolt gépük is volt, és ebből legalább három repült is.

Az elsőhöz 1940 május 26-án jutottak. A RAF 74. Sqadronjának egyik Spitfire-a három nappal korábban sérülten szállt le a Calais -Marck repülőterén, ami akkor még francia területen volt. A gép a repülőtér elfoglalása után jutott a németek birtokába. Sérült volt, de repülőképes. Kódja ZPoJ a sorozatszáma K9867

A másik június 11-én. A 222. SQ. állományába tartozó gép pilótája P/O H.E.L. Falkust az I.JG26 Messzereivel vívott légiharc után tette gépét Le Touquet repülőterén, ami ekkor már német kézen volt. Az állítólagosan szinte sértetlen repülő kódja ZDoA a serial nr. pedig P9317

Augusztus 15-én a 234-esek A századának Vörös raja(tudjuk honnan merített Lukas a Star Warshoz :) ) keveredett légi harcba a JG53 III. gruppejához tartozó Messzerschmittekkel. Miután találatokat kapott a kabin hátsó részébe, a kanadai származású - ahogy Janicsár is írta - P/O Richard Hardy. Cherbourg közelében leszállt. Kódja AZoH, sorozatszáma N3277 A pilóta fogságba, a gép Rechlinbe került. Ez a gép kapta később az 5+2 jelzést. A légigyőzelmet Oerleutnat George Claus igényelte. Időpont 20:10, mint hetedik légigyőzelem.

Szeptember 6.-án a 603-as Squadron A százada keveredett harcba az I/JG54 -gépeivel Campagne-les-Guines térségében, ahol Hauptmann Hubertus von Bonin leszállásra kényszerítette a XToD kódjelő Spittel repülő P/O J.R.Caistert. A hasraszállt gép légcsavartollai elgörbültek. Ugyanakkor úgy tűnik, még a fronton kijavították, átfestették, és repültek is vele. Serial nr.X4260

Rechlinben már augusztus 10-i dátummal is állítottak ki jegyzőkönyvet összehasonlító repülésről. Ekkor az 5+2 még angol felségjellel repült. Viszont ezzel a géppel repült állítólag Mölders, aki szerint nagyon jó műrepülő, de a két állásszögű légcsavar miatt nem igazán jó légiharcra, mert a motor vagy túlerőltetett, vagy a teljesítménye nincs kihasználva fordulóharc közben. Később ugyanezzel a géppel repült a szovjet delegáció egyik tagja, Stepan Suprun is, 1941 márciusában, amikor még dúlt a fegyverbarátság. Gyakorló légiharcot vívott Bf109 ellen, mégpedig úgy, hogy mindkét gépet kipróbálhatta. Később a JG2, illetve a JG26 néhány pilótája is repülhetett vele.

A négy gép közül három A tipusú festést, egy pedig B típusút viselt.

Legalább egy gép repült propaganda célokra, az Adlernek és filmhíradónak is, fiktív GoX jelzéssel és füstgenerátorral. Hogy pontosan melyik, az nem tudható. Alsó szárnyelek közül az egyik feketére volt festve, és valószínűleg B sémát viselt, de az egyetlen B kamós gépet, állítólag átfestették még a JG54-mél a leszállása után, egyszínű alapon kígyómintásra.
(Mgr. Ondrej Repka, REVI99)
Csatolmányok
spit_ger_28x06.jpg
spit_ger_28x06.jpg (84.97 KiB) Megtekintve 1628 alkalommal

Válasz küldése

Vissza: “Luftwaffe SIG”