Page 3 of 3

Re:Re.2000

Posted: 2013.10.07. 19:59
by Podva
Sziasztok
Létezhet az, hogy Zombin és rajtam kívül senki nem esett hanyatt ettől a fotótól? Létezik hogy a motorburkolaton és a belépőélen látható zöldeket csak mi látjuk különbözőnek?
Itt a megfejtése a Mago Karcsi által elemzett roncsdarabok titkának... nem?

Üdv Viktor

Re:Re.2000

Posted: 2013.10.07. 20:20
by milesChristi
Én hanyatt estem. Tegnap óta mostanra kapartam össze magam.  :)

Pro primo: Ez nem egy tükrözött kép? A Venturi csőnek nem a jobb oldalon a helye? Mivel feliratot nem láttam, nem vagyok biztos...
Pro secundo: Én nem látom másnak a zöldet, de ettől még bőven lehet, hogy bennem van a hiba. :)

Köszönet a képért!  :great:

Re:Re.2000

Posted: 2013.10.07. 22:59
by romsitsa
A kis fehér jelzés alakra méretre pozícióra megegyezik a V-431, V-460 jelzésével és akkor Keresztespók lenne?
A zöldek szerintem ugyan azok, csak a szélén az átszóródásoknál tűnik másnak az árnyalat.

Üdv

Á

Re:Re.2000

Posted: 2013.10.08. 00:00
by Podva
Szia

Valószínűleg a "Keresztespók" jelvény kizárólag a fronton került fel a század 11 gépére, a 431-nek van antennaárbóca az nem lehet, ergó 1 a 10-hez az esély hogy ez a 60-as:-) (Később majd szűkítem a kört) Az a 60-as aminek szintén színes fotóját pár hozzászólással feljebb posztolta ki a Vadász Pisti... Ahol szintén látszik pár nem teljesen "odavaló" világoszöld folt...
Szerintem... : :)

Üdvözlettel: Viktor

Re:Re.2000

Posted: 2013.10.08. 01:56
by romsitsa
Szerintem nem  ;D
A V+460 mintája inkább "nagy sárga foltok zöld vonallal elválasztva", míg a mostani gép (bár szinte semmi sem látszik) inkább "zöld foltok sárga vonalakkal".

Üdv

Á

Re:Re.2000

Posted: 2013.10.08. 07:56
by Podva
romsitsa link wrote: Szerintem nem  ;D
A V+460 mintája inkább "nagy sárga foltok zöld vonallal elválasztva", míg a mostani gép (bár szinte semmi sem látszik) inkább "zöld foltok sárga vonalakkal".

Üdv

Á
Szia Erre nehéz mit mondni...
Szerintem első körben a következő gépszámokról lehet szó:
V.4+10
V.4+12
V.4+52
V.4+58
V.4+60
V.4+62
V.4+63
V.4+69....
Hát úgy tűnik csak 2-t sikerült kizárni... :(

Miles Christi észrevétele a venturi csővel telesen helytálló
Nem tűnik így a szám valakinek ismerősnek?

Üdv VIktor

Re:Re.2000

Posted: 2013.10.08. 20:32
by romsitsa
Nem annyira nehéz szerintem.

A részleges ?utolsó? számjegyet az íve alapján 2-re vagy 3-ra tippelem.
Kb. a tető hátsó részének végénél.

Üdv

Á

Re:Re.2000

Posted: 2013.10.08. 22:41
by Podva
Szia

Tudom, hogy nem nehéz én is erre a következtetésre jutottam...
Marad hát 
V.4+12
V.4+52
V.4+62
V.4+63

A 412 elég korai szállítású. van fotó róla sárgára festett motorburkolattal, azt talán ki lehet zárni...A többiről viszont semmim sincs az se biztos, hogy antenna árbóc nélküliek.
Üdv Viktor

Re: Re.2000

Posted: 2016.05.15. 23:18
by Geri
Sziasztok!

Ahogy lapozgattam a régebbi újságokat, a Haditechnika 2013/4 számában található, Kovács Béla által publikált, "Héja vádászrepülőgépek a keleti fronton - Az 1/2. Ludas Matyi vadászszázad kísérleti csoportja" c. cikkében valami felkeltette a figyelmemet.

A 65. oldal 3-4 bekezdésében tagalja a szerző a V.451 számú gép történetét. Itt leírja, hogy egy sérülést követően a gépet 1941 augusztusában Móry Tamás főhadnagy a hadműveleti területről hazarepülte. Mivel a mágneses iránytű rosszul működött, így tévedésből román területen szált le, ahonnan egy román gép vezette Kolozsvárig, majd onnan egy bizonyos Soós őrmester vezette Debrecenig Cr-42-ével.
A szerző szerint: "A rossz időben mindkét gép lezuhant, az őrmester holttestét és gépének roncsait román területen megtalálták, Móryt és V.541 jelű gépét nem, lezuhanási helyét magyar területen sejtik."

Van esetleg valakinek további információja a V.451-ről? Esetleg a háború után megtalálták a pilóta holttestét és a roncsokat?
Elképzelhető lenne, hogy a roncsok - talán magyar területen - valahol még mindig feltalálásra várnak????

Geri