Festési problémák

User avatar
Corel
Posts: 580
Joined: 2014.01.12. 18:13

Re:Festési problémák

Post by Corel »

Köszönöm! Egyenlőre nem lévén festékpisztoly, ezt a clear-t tudom ecsetelni. :D
"... do or do not. There is no try"


Gaba: Janika, ne lőj olyan gyorsan ...
Én: Miért Gaba?
Gaba: Mert nem tudsz ... 

User avatar
gabes
Posts: 1281
Joined: 2012.01.29. 02:45

Re:Festési problémák

Post by gabes »

Corel link wrote: Vajh az AK white spirit miért szedi le a Humbrol lakkot. Sőt ... a Humbrol enamel miért szedi le a a Humbrol akril lakkot?

Megfestettem az alap színt, ami  Tamiya akril volt. Majd koptattam, koszoltam akril festékekkel. Kapott 3 vékony réteget a HUmbrol Clear-ből. Száradt jó sokat, egy műanyag dobozban (igaz abban nem érte sok levegő - ezen gondolkodom egy ideje), és most mikor filterezni akartam, még az alapszínből is került a fültisztító pálcikára.
SZia!

Ne zárt dobozban szárítsd! A száradásnak pont az a lényege, hogy a hígító kipárolog a festékből, egy dobozban ahol ennek a gőzében áll a makett nem tud kikeményedni a festék!  ;)
Saly Gábor   :cool:   Készülőben:Jas-39 Gripen HuAF, Leopard2 A6, Merkava Mk 3D.   (Tégy amit akarsz amíg ezzel nem erőlteted rá másra az akaratodat!)

User avatar
Corel
Posts: 580
Joined: 2014.01.12. 18:13

Re:Festési problémák

Post by Corel »

Köszönöm gabes, pont erre jutottam én is, csak kellett valaki aki megerősíti. :D   :great:
"... do or do not. There is no try"


Gaba: Janika, ne lőj olyan gyorsan ...
Én: Miért Gaba?
Gaba: Mert nem tudsz ... 

begyuzs
Posts: 30
Joined: 2012.08.04. 03:21

Re:Festési problémák

Post by begyuzs »

Sziasztok!

Vettem egy revell akríl MATT LAKKOT (kék-kocka dobozos).Száradás után sok helyen,de nem mindenhol kifehéredik,és úgy is marad... Elvileg egyenletesen fújtam,vékony rétegekben. A lakk fel is lett keverve,deszt vízzel higítva.
Ugyanazen fajta festékekkel amúgy semmi bajom sőt,szeretem használni őket.
Ez ennyit tud,vagy én rontok el valamit ?

User avatar
andorka
Posts: 1145
Joined: 2009.09.27. 07:01
Location: Budapest
Contact:

Re: Festési problémák

Post by andorka »

Sziasztok!
Ilyen problémám akadt:
-alapoztam a makettet fényes fekete GSI Creos akrillal (régi vágásúak hívhatják Gunzénak is)
-az alapra Vallejo Model Colorral vittem fel (szivacsos technikával) pacákat, egész szép preshading lett, textúrával
-fedőrétegként ismét GSI Creos-t vettem ki a fiókból, a maketthez való félfényes fehér jelen esetben

Száradás után azt vettem észre, hogy ahol a Vallejo festék volt, ott a végső GSI Creos réteg rücskös lett. Polírozás valamennyi segített, de lakkozás után is ott máshogy töri a fényt.
Az a gyanúm, hogy a retarder+denaturált szesz higítóm bolondította meg a Vallejo réteget és ettől lett szemcsés.Következő makettnél inkább enamel festékkel próbálom meg az alá-textúrázást.
Valaki más is járt már így?

grabmaster
Posts: 590
Joined: 2010.03.15. 08:11

Re: Festési problémák

Post by grabmaster »

Szerintem a problémát az okozta, hogy a fehér felfestése előtt nem políroztad meg a felületet. A Vallejo-os texturázott preshading volt a rücskös, amit a vékony fehér festékrétegen látszik.

Ha Bera Karcsi technikáját alkalmazod, akkor a polirozás mindenképpen szükséges, említi is a leírásokban.

User avatar
liverpool
Posts: 1306
Joined: 2009.11.09. 08:04
Location: Kompolt, Heves megye

Re: Festési problémák

Post by liverpool »

Jaja, polírozni kell. Illetve nagyon el kell találni a festék hígítását szivacsozás előtt. Ha túl híg akkor alig látszik, ha meg sűrű akkor látszik ugyan de dombormű lesz a dologból. Egyébként nekem a többszöri lakkréteg teljesen eltüntette a szintkülönbséget. Pedig megijedtem tőle az elején. Én gunzéval csináltam a szivacsozást is.

ltom74
Posts: 1513
Joined: 2009.09.09. 01:08

Re: Festési problémák

Post by ltom74 »

Sziasztok

Valakinek sikerült már ecsettel normálisat festenie Ammo of Mig márkájú akril festékekkel ami nagyobb pár milliméteres felületnél?
Hát nagyon csalódott vagyok, egyszerűen k@rva sz@rok! :@ :@ :@

Direkt lealapozott felületen próbáltam. Állandóan az a tünet, hogy a felületen kb 2-3mm enként, olyan mintha buborék formában nem tapadna a felületre. Húzok egy vonalat és pár másodperc után puborékok? jelennek meg a felületen és nem tapad ott oda.
Ilyet még nem láttam, több színnel is próbáltam és mindnél ugyan ezt csinálja.
Mellé festettem vallejoval, andrea-val, ak-val és azokkal nem csinálja.

Mig mongyon le! Ilyet akrilt se veszek többet... :@ :@ :@

Rumcajsz
Posts: 2870
Joined: 2011.03.08. 23:03
Location: Budapest
Contact:

Re: Festési problémák

Post by Rumcajsz »

ltom74 wrote:Sziasztok

Valakinek sikerült már ecsettel normálisat festenie Ammo of Mig márkájú akril festékekkel ami nagyobb pár milliméteres felületnél?
Hát nagyon csalódott vagyok, egyszerűen k@rva sz@rok! :@ :@ :@

Direkt lealapozott felületen próbáltam. Állandóan az a tünet, hogy a felületen kb 2-3mm enként, olyan mintha buborék formában nem tapadna a felületre. Húzok egy vonalat és pár másodperc után puborékok? jelennek meg a felületen és nem tapad ott oda.
Ilyet még nem láttam, több színnel is próbáltam és mindnél ugyan ezt csinálja.
Mellé festettem vallejoval, andrea-val, ak-val és azokkal nem csinálja.

Mig mongyon le! Ilyet akrilt se veszek többet... :@ :@ :@
A Miggel én is szenvedtem visszatértem az valejora:D

Kferro
Posts: 1222
Joined: 2010.01.07. 21:58

Re: Festési problémák

Post by Kferro »

Kölcsönkaptam egy barátomtól ilyen Mig festéket, s a problémát olvasva kipróbáltam ecsettel felvinni a felületre.
S valóban!
Egy gyakorlatilag használhatatlan felületet kaptam.

Azóta megtudtam, hogy a gyártó ajánlása szerint nagyon vékony rétegekben kell felvinni a felületre, s akkor nincs ilyen probléma. Hopp, itt egy videó:

https://www.youtube.com/watch?v=yZHAqxSHHvc

Post Reply

Return to “Festés”