1940;Franciaország; vasúti híd

Post Reply
joejonson75
Posts: 10
Joined: 2012.06.04. 08:12

1940;Franciaország; vasúti híd

Post by joejonson75 »

Üdvözlet fórumozók!
  Tanácsért és lehetőség szerint segítségért fordulok hozzátok. Egy 1940-ben játszódó, készülő diorámám központi eleme egy francia vasúti híd. Ha bármilyen képet, rajzot illetve a kiegészítőkről (korabeli vasúti jelzések, őrbódé...stb.) bármit tudnátok küldeni nagyon örülnék.
  Részletesebben; az általam tisztelt Erwin Rommel és "szellemhadosztályának" egyik bravúros tettét szeretném megörökíteni. Ha megengeditek szó szerint idézném a történtek leírását Földi Pál "Rommel a hadvezér" című könyvéből:
    "...Rommel szakaszán a franciák felrobbantották a Somme valamennyi közúti hídját, de tekintettel az ellenoffenzívára, amelyről ekkor még álmodoztak, két vasúti hidat érintetlenül hagytak. Úgy látszott hogy ennek a két hídnak a megtartása nem jelenthet különösebb kockázatot, mivel az egysínpáras vasútvonalak keskeny töltéseken húzódtak, amelyek közel egy mérföldön át a folyópartok ingoványos rétjein keresztül futottak. Ezeken a töltéseken még egy gyalogsági előnyomulás is kötéltáncos-mutatványnak számított volna. Rommel azonban, miután hajnal előtt elfoglalta a hidakat, és megvetette lábát a folyón túli fennsíkon, felszedette a síneket és talpfákat, és azután páncélosaival és szállítójárműveivel ágyútűzben végigszáguldott ezen a "kötélen", és közben csak egyszer kényszerült félórás megállásra, amikor az egyik harckocsi üzemképtelenné vált, miközben fel akart menni az egyik hídra..."
  Forintos Kálmán bátyámmal már értekeztem ez ügyben, és sok fontos részletre hívta fel a figyelmemet. Kovács Imre nevét is ő említette, mondván hogy nemrég hasonló témájú diorámán dolgozott. Ezért kedves Imre, ha olvasod és tudsz segíteni a te hozzászólásodat is várom.
  Felmerülő kérdéseim: Az utászok a síneket szakaszonként feldarabolva, talpfástól lelökhették a töltés oldalán? A "szellemhadosztály" által ebben az időben használt Pz. III.E és Pz.IV.D makettjeit, 1:72-ben csak az ATTACK-nál láttam. Van másnál is? A sínek mentén húzódó telefonvezeték oszlopsor hiteles lenne?
  Oké-oké, nem fűzöm tovább! :D Kérem aki tud segítsen!
  Üdv:JOE
"Navigate necesse est!"

ssanyi
Posts: 734
Joined: 2011.06.03. 23:31

Re:1940;Franciaország; vasúti híd

Post by ssanyi »

Üdv!

Nagyon bizonytalan forrásnak tűnik, arra tudok gondolni hogy talán az lehet az alapja hogy a francik tüzében megsérült a hídpálya és azt "foltozták" be.A lerobbant gépet Rommel "tökölős" stílusát ismerve valószínűleg letolják a töltésről vagy visszavontatják a híd elejéről (ha ott robbant le).
Nagyon jó téma, sok sikert hozzá.Én is nézelődni fogok szakirodalomban hátha tudok segíteni.

Sanyi
Sisák Sándor
makettező kisinas és banán importőr
Image

User avatar
liverpool
Posts: 1306
Joined: 2009.11.09. 08:04
Location: Kompolt, Heves megye

Re:1940;Franciaország; vasúti híd

Post by liverpool »

Földi Pál könyv? Azt véletlenül se szabad forrásnak tekinteni.
Who the f**k are Man Uniteeed, who the f**k are Man Uniteeed...
***
Nec timide, nec tumide.

User avatar
andorka
Posts: 1145
Joined: 2009.09.27. 07:01
Location: Budapest
Contact:

Re:1940;Franciaország; vasúti híd

Post by andorka »

liverpool link wrote: Földi Pál könyv? Azt véletlenül se szabad forrásnak tekinteni.
Bizony, ezek a könyvek lehet hogy olvasmányosak, de kábé olyan szinten állnak a történelmi makettezéshez mint a Kincskereső kisködmön...Arra jók a könyvei, hogy felkeltette az érdeklődésedet a téma iránt.

joejonson75
Posts: 10
Joined: 2012.06.04. 08:12

Re:1940;Franciaország; vasúti híd

Post by joejonson75 »

Üdvözlet!
  Először is mindenkinek nagyon köszönöm a segítő szándékú hozzászólást! Medve! Ez egy igazán részletes elemzés volt! Tulajdonképpen ez az első kézzelfogható dolog amiben biztos lehetek a témával kapcsolatban. Két jármű (na jó csak egy és egy 3/4) kivételével még semmi kézzelfogható nem készült el, de máris többször változott a kész dioráma képe a fejemben.
  Földi Pálról csak annyit: sok könyve megvan és egy élmény bármelyiket elolvasni. Ha megláttam hogy a történelemnek egy általam kevésbé érdekelt, vagy inkább ismert, szeletéről írt valami újabbat, akkor is bátran megvettem, mert ő mindig meghozza a kedvem a téma iránt. Tökéletesen visszaadja egy-egy kor hangulatát, szinte jelen vagyunk, érezzük a szálló por illatát. Igazi időutazások az ő könyvei!
  Mindazonáltal készséggel elfogadom amit a részletek hitelességéről mondtatok! De a történelem tulajdonképpen legendákra épül, és néha a szereplőiről többet elmondanak az ilyen történetek mint a száraz adatok.
  Azt hiszem az a leghelyesebb hogy ha olvasom a könyveit, megfog valami amit szeretnék megépíteni, az adatokat pedig megkeresem máshol.
  Mégegyszer köszönöm mindenki hozzászólását! Kedves Kovács Imre! Köszönöm, hívni foglak!
Üdv:Joe
"Navigate necesse est!"

Post Reply

Return to “Dioráma építés”