Én és a Pz 38-asom
Én és a Pz 38-asom
Sziasztok !
Most hogy befejeztem a szekeres diót nem tudtam nyugodni és máris hiányát éreztem a makettezésnek . Nézegettem az itthoni megannyi dobozban lévő makettet hogy melyikbe is kellene belevágni, és a polcon pihenő már összerakott felújításra váró darabokat gondolván arra is hogy most valami pik-pakk dologra vágyom amiben hamar örömem lelem . Ezért hogy ne keljen a nulláról építkeznem egy régi Italeri Pz 38-ast választottam amit összerakottan festve vásároltam még anno . Lemostam róla a régi festést és beleástam magam az adat gyűjtésbe . Ekkor szembesültem vele hogy ez a darab több min pontatlan és kidolgozatlan ,hogy néhány példával éljek : nincs kibúvó nyílás a torony előtt elöl, a torony alól hiányzik egy kör perem . a géppuskák nagyon elnagyoltak és egybe öntöttek ,elöl és hátul a páncéltest apró szegecselt és minden egybe öntött beleértve hátul a szellőzőt is , és még sorolhatnám .
De hogy ne menyen a kukába gondoltam el ökörködöm vele ,és mivel van itthon egy Dragon Gepárdom ami rengeteg felesleges Pz 38 -as alkatrészt tartalmaz hát belevágtam . Kicseréltem a páncélzatot elöl hátul a géppuskákat ,új kipufogó ,fabrikált kibúvó nyílás ,antenna ,miegymás .Persze még rengeteg hiba maradt ami a makettet illeti de mivel a javítás közben hozzám nőtt ez az árva úgy gondoltam csinálok egy kis instant diót belőle és megfestegetem kedvemre . Nem tudom miért de nekem szinte mostanában csak télen van háború ezért ettől most sem térek el és egy jó kis meszelt tankkal spékelt fázós történetet csinálok még az is lehet hogy havasat ,na de addig is képek a főszereplőről .
Most hogy befejeztem a szekeres diót nem tudtam nyugodni és máris hiányát éreztem a makettezésnek . Nézegettem az itthoni megannyi dobozban lévő makettet hogy melyikbe is kellene belevágni, és a polcon pihenő már összerakott felújításra váró darabokat gondolván arra is hogy most valami pik-pakk dologra vágyom amiben hamar örömem lelem . Ezért hogy ne keljen a nulláról építkeznem egy régi Italeri Pz 38-ast választottam amit összerakottan festve vásároltam még anno . Lemostam róla a régi festést és beleástam magam az adat gyűjtésbe . Ekkor szembesültem vele hogy ez a darab több min pontatlan és kidolgozatlan ,hogy néhány példával éljek : nincs kibúvó nyílás a torony előtt elöl, a torony alól hiányzik egy kör perem . a géppuskák nagyon elnagyoltak és egybe öntöttek ,elöl és hátul a páncéltest apró szegecselt és minden egybe öntött beleértve hátul a szellőzőt is , és még sorolhatnám .
De hogy ne menyen a kukába gondoltam el ökörködöm vele ,és mivel van itthon egy Dragon Gepárdom ami rengeteg felesleges Pz 38 -as alkatrészt tartalmaz hát belevágtam . Kicseréltem a páncélzatot elöl hátul a géppuskákat ,új kipufogó ,fabrikált kibúvó nyílás ,antenna ,miegymás .Persze még rengeteg hiba maradt ami a makettet illeti de mivel a javítás közben hozzám nőtt ez az árva úgy gondoltam csinálok egy kis instant diót belőle és megfestegetem kedvemre . Nem tudom miért de nekem szinte mostanában csak télen van háború ezért ettől most sem térek el és egy jó kis meszelt tankkal spékelt fázós történetet csinálok még az is lehet hogy havasat ,na de addig is képek a főszereplőről .
Re:Én és a Pz 38-asom
Hja kérem, úgy könnyű egyből posztolni egy "kész" makettet, hogy már eleve majdnem kész volt....
Típusismeret hiányában nem találok kivetnivalót benne, a festés valószerű....assszem......Két észrevétel: a fehér álcafestés nem hiszem, hogy miután lekopott, még megfolyik az alap szürkén, mint a Pz elején a kibúvó előtt a lejtős páncéllemezen. A másik dolog, hogy talán a sárvédők tetején, ahol gondolom mászkáltak jobban lekophatott a meszelés, szerintem.

Típusismeret hiányában nem találok kivetnivalót benne, a festés valószerű....assszem......Két észrevétel: a fehér álcafestés nem hiszem, hogy miután lekopott, még megfolyik az alap szürkén, mint a Pz elején a kibúvó előtt a lejtős páncéllemezen. A másik dolog, hogy talán a sárvédők tetején, ahol gondolom mászkáltak jobban lekophatott a meszelés, szerintem.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára m7priests 2014.12.13. 15:26-kor.
Varga István
Up the Irons!
"-Te, Franco nem frankó!
-Hát akkó ki?"
Up the Irons!
"-Te, Franco nem frankó!
-Hát akkó ki?"
- Grüne Teufel
- Hozzászólások: 612
- Csatlakozott: 2012.03.15. 02:35
Re:Én és a Pz 38-asom
Nagyon én sem értek a prezentált járműhöz (... sem, meg úgy általában), kis "rosszhiszeműséggel" biztosra veszem, hogy van rajta hiba, pláne , hogy ismertetted a makett előtörténetét, de nagyon szeretem nézni azt az örömmakettezést amit művelsz, mindenfajta megfeszülés és "izzadságszag" nélkül, úgyhogy kíváncsian várom, hogy ebből mit hozol ki a végére.
Nekem így a vontatmánnyal együtt már most szimpatikus ez a jármű.
:great:
Nekem így a vontatmánnyal együtt már most szimpatikus ez a jármű.

Re:Én és a Pz 38-asom
Köszönöm nektek a kezdeti biztatást ! Szerintem ezzel a típus ismerettel legtöbben így vagyunk ,én is beérem néhány kép megtekintésével itt a netten és már lépek is tovább mert ugye diorámában gondolkodva ez is csak egy tereptárgy . Az illúzióhoz nekem nem kel száz százalék más dolgokba fektetek energiát mert hát akkor nagyon sok időt emésztene fel egy egy ilyen elkészítése . A meszelés koptatás mértéke is egy kemény dió ,megvannak a törvényszerűségei de azután leginkább ízlés dolga menyi az elég de amiket mondtál Pistám azok teljesen ésszerű gondolatok . Szerintem jó verzett lett és egy megfelelő környezetben még tündökölhet is a maga kis hiányosságaival , lassan már azért láthattátok miket csinálgatok ,ezek nem azok az agyon rezezett feljavítós darabok . Kicsi píz kicsi foci . 

Re:Én és a Pz 38-asom
Teljesen igazad van! Ebből a készletből többet hoztál ki, mint gondolnám. Ez a festés is direkt jót tesz neki, elfeledteti a kisebb hiányosságokat. A lámpát is csak azért említettem, mert feltűnően hibás. Még az is jobb, ha csak a tövét hagyod meg.
Kálmán
Kálmán

Re:Én és a Pz 38-asom
Szia!
Úgy látom, azért van ebben munka. A homloklemezen a kitekintőt hogy készítetted el kinyitott állapotban? Ill. a testen a hiányzó kibúvót, miből pótoltad?
Üdv.
Úgy látom, azért van ebben munka. A homloklemezen a kitekintőt hogy készítetted el kinyitott állapotban? Ill. a testen a hiányzó kibúvót, miből pótoltad?
Üdv.
Re:Én és a Pz 38-asom
Köszönöm Kálmán bátyám , lehet hogy marad a cső és abból kilógatom a vezetékeket mintha leszakadt volna :great:
Csabi , bizony volt vele kínlódás nem is kevés ! Hogy lásd mi mindent cseréltem rajta csináltam egy kis illusztrációt . Ami viszont meglepett hogy a méretek majdnem teljesen megegyeztek a két makett alkatrészeinél , szinte tényleg csak ki kellet vágni és betenni a másikat . Buta voltam hogy nem fotózgattam menet közben de ez csak egy kis szórakozásnak indult .
Csabi , bizony volt vele kínlódás nem is kevés ! Hogy lásd mi mindent cseréltem rajta csináltam egy kis illusztrációt . Ami viszont meglepett hogy a méretek majdnem teljesen megegyeztek a két makett alkatrészeinél , szinte tényleg csak ki kellet vágni és betenni a másikat . Buta voltam hogy nem fotózgattam menet közben de ez csak egy kis szórakozásnak indult .

Re:Én és a Pz 38-asom
A meszelés és visszakoptatása szerintem megfelelő mértékű és kiválóan kivitelezett, kivéve azt a két gondolatot, amit írtam. Nagyon várom a továbbiakat!!!atyitibi link írta: A meszelés koptatás mértéke is egy kemény dió ,megvannak a törvényszerűségei de azután leginkább ízlés dolga menyi az elég de amiket mondtál Pistám azok teljesen ésszerű gondolatok . Szerintem jó verzett lett és egy megfelelő környezetben még tündökölhet is a maga kis hiányosságaival , lassan már azért láthattátok miket csinálgatok ,ezek nem azok az agyon rezezett feljavítós darabok . Kicsi píz kicsi foci .![]()
Varga István
Up the Irons!
"-Te, Franco nem frankó!
-Hát akkó ki?"
Up the Irons!
"-Te, Franco nem frankó!
-Hát akkó ki?"
Re:Én és a Pz 38-asom
Kifejezetten tesztszik a meszelés, a koszolás lehetne kicsit változatosabb, de az is klassz.
Nem néztem utána, de alapos a gyanúm, hogy a homloklemeze cserével egy hibrid kocsit csináltál. A vezető homloklemeze biztos, hogy G verzió, a torony viszont E vagy F.
Üdv
Á
Nem néztem utána, de alapos a gyanúm, hogy a homloklemeze cserével egy hibrid kocsit csináltál. A vezető homloklemeze biztos, hogy G verzió, a torony viszont E vagy F.
Üdv
Á