Aichi D3A1 'Kanbaku' - 'Val' Hasegawa(Rev) 1:48

User avatar
Tóth Gábor
Posts: 1297
Joined: 2010.04.18. 08:46

Re:Aichi D3A1 'Kanbaku' - 'Val' Hasegawa(Rev) 1:48

Post by Tóth Gábor »

Nos, a helyzet az, hogy az elmúlt 2 hétben vajmi kevés időm maradt, ha itthon voltam esténként, inkább aludtam... : :)

Közben megjött az eduard maratás is. (Köszönet Csitei Bélának!)

A rajzokról annyit, hogy csaltam velük egy kicsit.  mivel elektronikus formátumúak voltak ( : :) ) ezért láttam előre, hogy nem pontosak a méreteik. Az ismert adatokat elővéve (hossz, fesztáv) torzítottam a nyomatokat addig amíg az oldalnézet vagy a felül/alulnézet ezen alap adatokhoz passzolt (legalább az egyikhez).

Így a helyzet annyira nem tűnik drámainak, hogy valaki Dauntlessnek nézze...

Az egyik szembeötlő eltérés a szárny belépőélének íve. Ez a maketten 1,5-2 mm-el hátrébb nyúlik a szárnyvég helyzetjelző lámpa burkolatánál. A rajzok szerint a gép szárnya íveltebb volt. A húrhossz azonban jó a szárnytőnél. A futómű bekötési pontok is jó helyen vannak, várhatóan a gép úgy fog állni, ahogy kell...
Ami igazi hiba lehet, és bizonyos rajzok (Crowood, SAM) egyértelműen jelzik, (A FAOW 72-es rajza a Hasegawa megoldását mutatja) az a felhajtható szárnyvég határvonala. A maketten ez kb 6 mm-el beljebb van, és így a csűrő is a felénél van elvágva (panelvonallal). Ez azonban nálam nem lesz több egy szimpla átkarcolásnál és felület-javításnál. (Nem akarom felhajtani) Fotót azonban még nem elemeztem róla, hogy melyiknek van igaza.
A szárny panelvonal kiosztásával is vannak gondok, a Crowood, FAOW és a lengyel rajz ritkább, a SAM a maketthez hasonló. A vicc az, hogy a szárny bordatérképe alapján mindkettő lehetséges :-\
A rajzok méretre igazításával a makett alapvetően pontosnak mondható. A törzs hátsó része, az ív ahogy elkeskenyedik továbbra is kisebb hatást kelt,  de még elfogadható mértékben. A svanc is jobban fest, bár a belépőél íve a rajzok szerint lágyabb volt egy kissé.
Ha eldöntöttem melyik forrást veszem alapul a felülettel kapcsolatban, első lépés most a kormányszervek kivagdosása lesz, és a felület lefújása, ha sikerül a pisztolyt roncsolás nélkül beüzemelni. Úgy látszik a sok évnyi kihagyás alatt nem csak az ízületeim ragadtak le... ;D
Remélem ez a hétvégébe belefér

User avatar
Tóth Gábor
Posts: 1297
Joined: 2010.04.18. 08:46

Re:Aichi D3A1 'Kanbaku' - 'Val' Hasegawa(Rev) 1:48

Post by Tóth Gábor »

Úgy tűnik, kiderült:
A Hasegawa szárnyán a D3A2-nek (model22) megfelelő kialakítás látható. Ennél a szárny felhajtható része a csűrőkormány kb. felénél kezdődik.
A korai (általam építendő, illetve a készlet által jelzett) változatnál a csűrőt kb 1/3-2/3 arányban osztja ketté a felhajtás.
Magyarul ezt át kell karcolni.
A panelvonalakkal gondban vagyok, bár van 1 kép korai változatról, amely belépőélén 6 helyen csillan a napfény lemezosztáson a töréspont és a szárny felhajtható része között. Ez a Hasegawához áll közelebb...
Maradtam a Hasegawa panelezésénél, és túl vagyok az első rombolási fázison, ami a kormányszervek, fékszárnyak kivágását jelenti.
Most a törzsfelek, és a kormányszervek környékének vékonyra marása következik, fotót ezután gondoltam, hátha akkor már látszik valami.
(A szegecselés előtti ködölést elvetettem a megfelelő számú asztali lámpa alkalmazásával :D remélem a képeken át fog jönni. Ezt az új helyen be kell valahogy lőnöm, teljesen mások - némileg rosszabbak -  a fényviszonyok, közeli fotózásban eddig sem voltam túl sikeres... : :) )
Last edited by Tóth Gábor on 2012.05.01. 11:27, edited 1 time in total.

Post Reply

Return to “Japán GB”