Oldal: 5 / 8

Re:Deltawing Groupbuild asztal

Elküldve: 2012.10.16. 19:33
Szerző: f2d
Igaza van Mac-nek, muszály szűkíteni, mert így majdnem minden katonai célú repülőeszköz ide tartozna.
Lentebb én is próbáltam megfogalmazni a kritériumokat: "meg minden olyan ami kimondottan erre a feladatkörre lett kifejlesztve. Kettős feladatkörűek, multirole stb. nem"
De persze ez még képlékeny, mindenki mondja el a véleményét, és majd közösen eldöntjük. A korszak korlátozását semmi féleképen sem javaslom, mert ez minimum megfelezné a résztvevőket. Véleményem szerint szorítkozzunk csak a típusok kiválasztására, és a többi mehet szabadon.

Re:Deltawing Groupbuild asztal

Elküldve: 2012.10.16. 22:13
Szerző: Tóth Gábor
Nem akarok feltétlen a Vietnami korszak mellett kampányolni, de ha a '60-as, '70-es évekre szűrünk a fenti feltételekkel, sokszínű típusválasztékot kapunk, amiben sok ember találhat számára érdekes, vagy a gyűjteményében rendelkezésre álló darabot. (a delta pont nem ilyen volt) Szerintem nem baj, ha a GB sokszínű, a típus-szűréssel sokkal drasztikusabb létszám csökkenés következhet be. Talán az sem ördögtől való, ha sok, jó minőségű, könnyen/gyorsan összerakható makett beleesik, ez is ösztönzően hat.
Számomra mindegy hogy döntötök, a Skyray után nálam a Skyraider lesz soron, csak azt nem döntöttem el, a szárazföldivel, vagy a tengerészetivel kezdek...

Re:Deltawing Groupbuild asztal

Elküldve: 2012.10.16. 22:40
Szerző: Mac
Szerintem a 60'-70'-es évek szűrése a résztvevők számát is erősen szűkítené.
Pl. én sem neveznék, mert bár van a korszakból kedvenc csapásmérőm, de nincs még meg, és a bevásárlólista legvégén van.

A GB tervezésénél azt kell egyensúlyba rakni, hogy minél színesebb legyen  a felhozatal, de azért mégsem a már említett "minden ami repül kivéve a nagyon vadászgép GB" legyen.
Ezt az egyensúlyt nagyban borítaná a további szűkítés.

Re:Deltawing Groupbuild asztal

Elküldve: 2012.10.16. 22:59
Szerző: f2d
Mac link írta: A GB tervezésénél azt kell egyensúlyba rakni, hogy minél színesebb legyen  a felhozatal, de azért mégsem a már említett "minden ami repül kivéve a nagyon vadászgép GB" legyen.
Ezt az egyensúlyt nagyban borítaná a további szűkítés.
Ott a pont. Valahogy a felmerült igényeknek megfelelően kellene megfogalmazni a kritériumokat, úgy hogy Camel 2F1-től Bf110-en át a Fullback-ig minden beleférjen, és szerintem ez nem lehetetlen.
Egy kijelölt korszakkal csak szegregálnánk, én azon a véleményen vagyok, hogy magukat a repülőgépeket határoljuk be valami módon, és a többi menjen szabadon.

Re:Deltawing Groupbuild asztal

Elküldve: 2012.10.16. 23:55
Szerző: Gonzo
Sziasztok Urak!

Remélem nincs harag hogy beleokoskodom a GB kialakításába, de úgy látom sokunkat és íntenzíven elkapott az ötletgyár ;D ;D
Szerintem sem lenne jó ötlet a korszakot korlátozni, gondoljatok bele, mekkora rajongótábora van a "csak propelleres" gépeket és a "csak gázturbinás" gépeket építek hozzáállásnak.

Az igazi probléma (szerintem) a modern 70-es 80-as évektől rendszerben lévő technikánál jelentkezik, ahol teljesen összemosódik a többfeladatú repülőgépek tengere. Erre lehetséges megoldás lehet, ha kiköti a "GB szervező bizotsága" hogy csak olyan típusokat tekint közvetlen szárazföldi csapatokat támogató repülőnek amelyek sebessége bármely magasságon nem éri el a MACH 1-et.
Ezzel ki lenne lőve az összes olyan gép ami kimondva kimondatlanul többfeladatú (a nagy sebesség éppen a vadászfeladatra való alkalmasság egyik kritériuma) éppen a Wiki-s leírásnak megfelelően.

A második VH-s gépek esetében a vadászgépek rendszeresen végeztek szabad vadászatot gépágyúval, valamilyen szintű páncélzattal is rendelkeztek, és tengerszinten mért sebességük is alkalmassá tették őket a támogatásra. Ebben az esetben ki lehetne kötni, hogy a makettet szárny, vagy törzs alatti leoldható fegyverrel kell megépíteni. Így beleférne a GB-be néhány ME109E, vagy akár ME 262 is. Ezek eléggé feldobnák a népszerűséget......


Üdv: Gonzo

Re:Deltawing Groupbuild asztal

Elküldve: 2012.10.17. 00:46
Szerző: Mac
Jesszasz, nem kell ennyire túlspirázni a szabályozást.

Azon merevszárnyú repülőgép típusok (és nem alváltozatok), melyek vagy eleve közvetlen szárazföldi / vízi támogatásra lettek tervezve, vagy szolgálati idejükben legnagyobbrészt ezen feladatkört látták el.

Re:Deltawing Groupbuild asztal

Elküldve: 2012.10.17. 00:58
Szerző: grabmaster
Példaként egy hasonló GB kiírás:

http://cs.finescale.com/fsm/modeling_su ... 44726.aspx

Re:Deltawing Groupbuild asztal

Elküldve: 2012.10.17. 01:10
Szerző: Tóth Gábor
A döntés a ti kezetekben van, én csak arra utaltam, hogy egy GB, ami 95%-ban fedi le a normál repülő/munkaasztal topicjait, nem a legcélszerűbb. (Ha moderátor lennék, ezt hoznám fel ellene.)

Re:Deltawing Groupbuild asztal

Elküldve: 2012.10.17. 01:22
Szerző: Vadász
Tóth Gábor link írta: A döntés a ti kezetekben van, én csak arra utaltam, hogy egy GB, ami 95%-ban fedi le a normál repülő/munkaasztal topicjait, nem a legcélszerűbb. (Ha moderátor lennék, ezt hoznám fel ellene.)
Fel van hozva!

Re:Deltawing Groupbuild asztal

Elküldve: 2012.10.17. 02:30
Szerző: f2d
Mac link írta: Jesszasz, nem kell ennyire túlspirázni a szabályozást.

Azon merevszárnyú repülőgép típusok (és nem alváltozatok), melyek vagy eleve közvetlen szárazföldi / vízi támogatásra lettek tervezve, vagy szolgálati idejükben legnagyobbrészt ezen feladatkört látták el.
Számomra ez a meghatározás teljesen tökéletes.
Egy szavazat e mellett.