Karesz, csak hogy lásd milyen érdekfeszítő dolgok jelentik nekem mostanság a makettezést.
MPM-ék úgy voltak vele nem kell annyi anyag ebbe a dúcba, aki akarja majd kipócikolja a dúc és a szárny közti "pár mm-nyi" különbséget.
...és ez még csak az egyik oldali szárny külső dúcai.
A menete:
Becsapolod a dúcokat, előfúrod a szárnyakat.
Összehúzod maszkolószalaggal a felső szárnyat az alsóval a dúcokkal.
Beállítod a szárnyakat felülről, aztán oldalról és végül szemből.
Persze a dúcok hossza változatos, hogy a makettező "örömét" lelje benne!
Szárnyvégeket ellenőrizve tapasztalod, hogy az egyik szárnyvég jócskán feljebb van.
Szétszeded az egészet, kiszeded a csapolást és elkezded elcsiszolni a stirollal kipótolt dúc végét.
Visszafúrsz, megint csapolsz, megint összerakod, megint nem jó még, megint szétszeded, megint csapolás szétszed, megint csiszolás, megint összerakod, megint mérsz, megint szétszeded, megint csiszolsz, megint szétszeded...stb.
Mindezt a szárnyvégeknél (összerakva) vonalzóval ellenőrzöd, amíg mm-re azonos nem lesz a 2 oldali szárnyvég magassága.
A képen lévő dúcok mérete most már jó, kb. 10-12 ilyen kis gyenge szét-összerakós száraz próbás történet alatt lett meg.
Nem ám örömfestés, meg filterezés, meg mifene!
Ha jók lennének a dúcok, nem venne ez ennyi időt igénybe, de mivel elfolyt, fröcsögött szarszínű műanyaghalom az egész, így szinte nulláról kell kezdeni.