Re.2000

User avatar
Vadász
Posts: 4413
Joined: 2009.09.09. 07:47
Contact:

Re:Re.2000

Post by Vadász »

Dénes link wrote: Ezt igazabol kerdojellel kellett volna irni, mert a roncs (meg) nem bizonyitottan a V.424-ese.

Denes
Majd, ha valami biztos kiderül, akkor módosítom.

Az utolsó képen a kopások, nagyon hasonlatosak, viszont a győzelmi jelzést, nem tudtam kétséget kizárólag eldönteni, hogy a csillag alul, vagy felül van. Becze szerint a 424-ről a fotó Ilovszkojén készült, (90. oldal) de Podva listája szerint nem volt ott.
Honnét került elő a fotó? (orosz kép?)
Hol készült a kép?
Melyik kép készült előbb, a havas, vagy a nem havas?
Mit tudunk a V-424-ről.
Ez a kép szerintem egy felrobbantott gépről készült, legalábbis a kifelé hajló lemezek számomra ezt sugallják.
Image

magoo
Posts: 261
Joined: 2009.11.17. 10:23

Re:Re.2000

Post by magoo »

Szerintem az már nem kérdés, hogy a légigyőzelems gép nem Horthy gép maradvány.
Béla még nem tette fel, hogy miként lett a leszakadt függőleges vezérsík gyári állapotúra visszaillesztve a helyére, hogyan tűnt el a fehér a feketéről. Lehet maradt fenn fénykép, ahogy a roncsot éppen újra építik a hazaszállítás előtt.
Image

User avatar
Vadász
Posts: 4413
Joined: 2009.09.09. 07:47
Contact:

Re:Re.2000

Post by Vadász »

Dénes link wrote: Ezzel egyetertek. De azert jo lenne minden ketseget kizaroan azonositani ezt a roncsot. En mar tettem lepeseket ez ugyben. Ahogy lesz valasz, kozzeteszem itt.

Denes
köszönöm.
Image

User avatar
Vadász
Posts: 4413
Joined: 2009.09.09. 07:47
Contact:

Re:Re.2000

Post by Vadász »

V-431
Attachments
Reggiane-Re-2000-V-431FDO_zps718beb6d-1000.jpg
Image

XX
Posts: 194
Joined: 2012.01.17. 06:21
Location: Tokorcs

Re:Re.2000

Post by XX »

Helló Roland!
Érdekes, hogy jóval intenzívebb a kopás a belépőél felőli oldalon, mint a kilépőnél, ahol a pilóta mászkál.
Héja ismerők ennek mi az oka?
A motor környékén van valami olyan, amiért a szerelők ezt intenzívebben használják?
Szerintem maga a motor...  :D

Amúgy a válasz benne van magában a kérdésben.
A szerelők nyilván jóval többet mászkáltak, és tovább tipródtak a szárnyon amíg a gépet javították, mint a pilóta.
Ha fentebb megnézed a V.409-ről készült képet, szembetűnő, hogy a földön milyen meredek szögben áll a gép.
Gondolom a szárny belépőélén volt a legkényelmesebb állni szerelés alatt, meg ez van a motorhoz a legközelebb.
Az intenzív kopást még elősegíti az is, hogy a gép ezen részen is sárgára festették a szárnyat a "Jugó-balhé" idején.
A hadművelet végeztével nem festették vissza, csak zölddel vékonyan átkukacozták a sárgát, ami könnyen lekopott.
Szóval ami eljön a kopás által, az én szerintem a sárga szín, azért látszik annyira intenzíven.

  BB
Last edited by XX on 2013.05.26. 07:44, edited 1 time in total.
A medve velünk van!

User avatar
Vadász
Posts: 4413
Joined: 2009.09.09. 07:47
Contact:

Re:Re.2000

Post by Vadász »

V-444
Attachments
Re 2000 - V.4+44.jpg
Image

User avatar
Vadász
Posts: 4413
Joined: 2009.09.09. 07:47
Contact:

Re:Re.2000

Post by Vadász »

V-451
Attachments
Reggiane-Re-2000-V-451.jpg
Image

User avatar
Vadász
Posts: 4413
Joined: 2009.09.09. 07:47
Contact:

Re:Re.2000

Post by Vadász »

V-460
Attachments
Reggiane-Re-2000-V-46024_zps960d3cf4.jpg
Reggiane-Re-2000-V-4601FDO_zpsc5a05c2b-1000.jpg
Image

Podva
Posts: 626
Joined: 2009.11.27. 20:49

Re:Re.2000

Post by Podva »

Hali
Egy kis adalék a héja festéshez a Fortepan. hu-ról...
http://www.fortepan.hu/_photo/download/ ... _42527.jpg
Lehet találgatni az oldalszámára... :)
No meg arról hogy hány féle zöld is van a képen

Üdv VIktor
Last edited by Podva on 2013.10.07. 02:44, edited 1 time in total.

Post Reply

Return to “MKHL (Magyar Honvéd Királyi Légierő)”