Ansaldo

Itt foglalkozunk a Magyar Királyi Honvédség járműveivel és azokkal a hadszínterekkel, ahol magyarok jártak

Moderátor: Rumcajsz

pzs65
Hozzászólások: 336
Csatlakozott: 2010.03.01. 06:09

Re: Ansaldo

Hozzászólás Szerző: pzs65 » 2015.10.14. 04:29

Az is érdekes, hogy a képen látható 4 ansaldónak 3 féle géppuska "tornya" van

pzs

Avatar
somogyi lászló
Hozzászólások: 783
Csatlakozott: 2009.12.01. 16:00

Re: Ansaldo

Hozzászólás Szerző: somogyi lászló » 2015.10.14. 04:49

JA.ja! Harminchármas és abbol is az első szériás.
Kár, hogy nem látszik atöbbi része ,
Még mindig azt mondom nem egy volt beleöle.

Geri
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2013.10.18. 20:46

Re: Ansaldo

Hozzászólás Szerző: Geri » 2015.10.14. 20:50

Az utóbbi időben eléggé belemerültem az Ansaldók történetébe, de valahogy nem tiszta a kép…
A Romista által korábban belinkelt olasz nyelvű anyag kiválóan összefoglalja az eltéréseket a CV 33 és 35 között. Ezen túlmenően pedig az olaszok – ha jól értem az olasz fórumon található anyagot!!! – ráadásul megkülönböztetnek „korai” és „késői” változatú CV 35-öst.

A két változat között eltérések mutatkoztak többek között az oldalsó kitekintők kivitelezésénél (a korainál az un. "guillotine" míg a későbbinél a „rubinetto” típusú), illetve a tetőn lévő búvónyílások kitekintőjén (a korainál kör alakú üvegborítással, míg a későinél kulcslyuk alakú, elhúzható borítólemezzel ellátva).

Az én megfigyelésem szerint az általunk használt „késői” típusok rendszáma a 170-nél kezdődik. Én legalábbis nem láttam fényképet 170-nél alacsonyabb rendszámú kocsiról, amelyik a késői kitekintőkkel rendelkezne.

Az alábbi blogon részletesen is leírják az egyes szállítások ütemét:
http://karosszektabornok.blog.hu/2014/0 ... roroszagon

Az Ansaldók ugye két nagyobb megrendeléssel, de több szállítással érkeztek hozzánk. Itt azt írják, hogy az első megrendeléssel 68 darabot rendeltek. Ha a rendszámkiosztás H-101-ról indul, és ha az egyetlen CV 33 a H-169-es rendszámot kapta, akkor az első megrendeléssel érkező, korai típusú kocsik kapták a H-101-tól H-168-ig terjedő rendszámokat, a végére pedig besorolták az egyetlen CV 33-ast, H-169 rendszámmal. (Hogy miért a végére, számomra kicsit furcsa, végülis ez érkezett elsőként :-) )

Ha viszont a fenti linken található szállítási darabszámok pontosak, akkor nálam sehogy sem jön ki a „korai” változatból a 70 db…
Szerintetek elképzelhető, hogy volt olyan szállítási tétel, amely vegyesen tartalmazott korai és késői változatokat?

A bukótornyokkal kapcsolatban pedig elképzelhetőnek tartom, hogy pont a hazánkba érkező eltérő változatok lehetnek a magyarázatai az eltérő bukótornyoknak. (A H-101-től H-168-ig terjedő „korai” kocsik kapták az egyik típust, aztán a „késői” változatok a másik típusú bukótornyot, és természetesen speciális tornya volt a CV 33-nak is. Bár ezeket csak feltételezem, nem néztem utána.)

Továbbá a romista által becsatolt híradófelvétel képkockáján jól megfigyelhető, hogy a CV 33 bukótornyának bal oldalán – és a géppuska fölött is – van valami vízszintes „dolog” (talán valami nyílás), ami viszont az általam csatolt, Fortepan-ról származó képen már nem látható. 39 és 43 között kicserélték volna a CV 33-as bukótornyát?

Üdv: Geri

romsitsa
Hozzászólások: 1291
Csatlakozott: 2013.07.10. 23:55

Re: Ansaldo

Hozzászólás Szerző: romsitsa » 2015.10.15. 20:57

Hello,

a H-169-nél nem tudom mi történik, az oldalán valóban nincs nyoma a kitekintőknek, de formára, méretre és festésmintára hajszálra egyezik a többi fotóval a bukótorony. A szertáros képen kicsit olyan, mintha sérült lenne a homloklemeze.

Az oldalkitekintők nem elég jók viszonyítási alapnak, mert a H-167 öntött kitekintős, korai bukótoronnyal, a pk-i kupolán kései, a sofőr oldalán korai jelzőnyílással (tetőajtók).
Van néhány olyan kocsi ami a szériák közti átmeneteket mutatja, de ezeket lehet itthon javították vegyes alkatrészekkel.

De a kocsik többségénél alapvetően stimmelhet a rendszerezés.

Üdv

Á

romsitsa
Hozzászólások: 1291
Csatlakozott: 2013.07.10. 23:55

Re: Ansaldo

Hozzászólás Szerző: romsitsa » 2016.01.14. 21:57

Hali,

megvan két szarvas emblémás kocsi rendszáma.
H-201 és H-202 csúcsára állított fehér háromszög az orrán és a farán (valószínűleg az oldalán is, de az nem kivehető) ugró szarvas az oldalain.

Üdv

Á

romsitsa
Hozzászólások: 1291
Csatlakozott: 2013.07.10. 23:55

Re: Ansaldo

Hozzászólás Szerző: romsitsa » 2016.06.03. 03:56

Sziasztok,

ez a valami hasonlít a küzdőtér hátfalán lévő, géppuskaállvány rögzítővel egybeépített, szellőző fedélre , de az arányai másnak tűnnek. Vagy csak a perspektíva csalóka?

Köszi

Á
fortepan_72255_mi_ez.jpg
fortepan_72255_mi_ez.jpg (436.14 KiB) Megtekintve 1423 alkalommal

Sokolka
Hozzászólások: 4223
Csatlakozott: 2009.11.21. 01:20

Re: Ansaldo

Hozzászólás Szerző: Sokolka » 2016.06.03. 08:54

Tudnál képet beszúrni a szellőző fedélről?

romsitsa
Hozzászólások: 1291
Csatlakozott: 2013.07.10. 23:55

Re: Ansaldo

Hozzászólás Szerző: romsitsa » 2016.06.03. 09:41

Hirtelen ezeket találtam.

Kép

Kép

Üdv

Á

Avatar
somogyi lászló
Hozzászólások: 783
Csatlakozott: 2009.12.01. 16:00

Re: Ansaldo

Hozzászólás Szerző: somogyi lászló » 2016.06.03. 10:22

az olasz változataban a breda gpk. talán lgv. tripod állványa van felmálházva erre -a kubinkai kocsink is ilyen
egyébként érdekes kép ez fortepan kép , evvel a szegecselt kasznissal .
Csatolmányok
w01197_4179550.jpg
w01197_4179550.jpg (352.28 KiB) Megtekintve 1420 alkalommal

Sokolka
Hozzászólások: 4223
Csatlakozott: 2009.11.21. 01:20

Re: Ansaldo

Hozzászólás Szerző: Sokolka » 2016.06.03. 21:39

Köszönöm szépen! Tényleg nagyon hasonló az egész részegység, de nem értem a funkcióját ott?

Válasz küldése

Vissza: “Háttér - A Magyar Királyi Honvédség a második világháborúban”