2015

Moderátor: Rumcajsz

Avatar
Pet
Hozzászólások: 714
Csatlakozott: 2009.09.23. 10:58

2015

Hozzászólás Szerző: Pet » 2015.01.30. 09:50

Akkor az idei felhozatal... Renault mentő felépítménnyel, már a teher sem volt az igazi...
A Horch nem rossz döntés, ezt a karosszéria változatot a Tamiya nem készítette el. A kidolgozott motortér ellenére nem vagyok benne biztos, hogy jobb lesz a legalább harminc esztendős japán makettnél. Külön csomagolásban adják ki felhúzott ponyvatetővel, és talán jövőre lesz mentő is.
Az 1500-ös Merci szintén jön felhúzott ponyvával, rövid két éves késés a Miniart hasonló kiadásához képest.
Már három évet csúszott a "háromhuszas" Merci, remélem idén sem készül el, vagy előbb kijön a Miniart-tól. Szerintem az egyik legszebb személyautó, amely valaha készült, ezek képtelenek lesznek rendesen megcsinálni. ( A Miniart 170-es karosszériája szinte tökéletes! ) Valószínűleg nem a finomításoknak tudható be a késés...
És akkor a magyar vonatkozással is bíró készletek ( igaz a fenti két Merci is az! ):
Zil-131 zárt felépítménnyel. Hegyekben állt a Néphadseregnél, gondolom még most is van bőven. A DEF már korrigálta a hűtőmaszkot, van kerék is - Balaton, DEF, Customfactory -, és talán lesz Eduard maratás is. Ezekkel fogyasztható.
Végül egy igazi meglepetés, a KHM 3 tonnása. A Klöckler-Humboldt-Deutz S3000 volt a "klasszik" hátsókerék hajtású, az A3000 az "Allrad" 4x4 kerékképletű, és létezett félhernyó is. Utóbbit tuti, hogy kiadják. ( Ja, és volt tűzoltó szerkocsi is, jó lenne makettben látni, hiszen használta a Feuerlöschpolizei a háborús években. ) A M. Kir. Honvédség rendszeresítette a típust, ha nem tévedek az S3000-et. Néhány éve véletlenül bukkantam rá egy kis könyvre, amely a 101. honvéd gépkocsizó kiképző zászlóalj történetét ismertette. Na az az alakulat is ilyen Klöckler-eket használt. És akkor a képek: ( amiket képtelen voltam a megfelelő sorrendben feltenni, illetve egyáltalán feltenni... Influenzás a gépem :( )
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Pet 2015.01.30. 09:56-kor.
Sziasztok!
P. 
(Hová a fr@ncba tűnt az avatárom ?! )

Freddy
Hozzászólások: 1121
Csatlakozott: 2010.01.31. 00:13

RE: 2015

Hozzászólás Szerző: Freddy » 2015.01.30. 12:35

Pet írta: Zil-131 zárt felépítménnyel. Hegyekben állt a Néphadseregnél, gondolom még most is van bőven. A DEF már korrigálta a hűtőmaszkot, van kerék is - Balaton, DEF, Customfactory -, és talán lesz Eduard maratás is. Ezekkel fogyasztható.
Azért csak óvatosan, zárt felépítményes ZiL tényleg sok van, de zárt felépítményből rengeteg fajta van, én egy képet találtam, amin konkrétan ez van, és akkor még mindig kérdés, hogy  az a példány éppen hogyan volt berendezve. (az a generátor, vagy micsoda, ami ott elöl felül van a dobozon, az mondjuk hasznos alkatrész, sok másfajta dobozra is felszerelték)

Avatar
Pet
Hozzászólások: 714
Csatlakozott: 2009.09.23. 10:58

RE: 2015

Hozzászólás Szerző: Pet » 2015.01.31. 04:01

Jó, akkor ebből lehet, hogy csak egy volt. A dobozfelirat szerint ez egy ruszki törzsbusz. Ennek is, mint valamennyi egységes zárt felépítménnyel a gyárból kikerült széria példánynak az alapját a képen látható "doboz" képezte. Ami ettől eltért ( Zil-157 felépítmény pl. ), az a csapatoknál történt átalakítás eredménye. Igaz, hogy több, mint 25 éve, de ilyen EZF Zil-ek szerkezetéből, és üzemeltetéséből kellett osztályos vizsgát tennem. Az is igaz, hogy ezek főként RÁF , azaz rádiófelderítő feladatokra kialakított példányok voltak. Négy főbb típus létezett, rádióiránymérő, rövidhullámú rádióforgalmat lehallgató, URH rádióforgalmat lehallgató, illetve relés gépkocsi. Mivel az alakulat első lépcsős önálló RÁF zászlóalj volt, kellett lennie parancsnoki gépkocsinak, vezénylőkocsinak, és törzsbusznak is, ( felderítő zászlóalj RÁF századánál voltak ilyenek, igaz Csepel alvázon ) ezekre már nem emlékszem. Ennek a négy változatnak az alapját természetesen egy olyan gépkocsi képezte, mint ami majd az ICM készletben lesz. Ami a RÁF-nál elsősorban eltért a "dobozon", az a tetőablakok hiánya, illetve az oldalablakokból is csak az első volt meg, telepített gépkocsinál mindig elfüggönyözve. A rádiótechnikai gépkocsikon ez általános volt, a nappali fény zavarta a kijelzők leolvasását. És akkor még a speciális antennák. Ezek természetesen csak telepítésnél kerültek elő, de az árbócok helye lebontva is látszódna egy maketten. Később egy felderítő zászlóalj RÁF századához kerültem. Itt a lehallgató gépkocsik EZF Csepelek voltak, ezen kívül egyetlen relés Zil-t üzemeltettünk. Később a századhoz került még egy EZF Zil. Ennek a felépítménye teljesen üres volt. Mivel a század állománytábláján szerepelt, minden gyakorlatra, kis kihelyezésre, összekovácsolásra jött velünk, mindenféle cél nélkül...
Ami ott a vezetőfülke fölött elől van, az tényleg egy hasznos készülék volt. Adott esetben ez végezné az EZF-be kerülő levegő tisztítását.
Az MN9414 RÁF zászlóaljnál így 25 év távlatából 20 és 35 darab közöttire becsülném az állománytáblán szereplő EZF Zil-ek számát, és akkor ez egy zászlóalj a teljesen feltöltött Néphadseregből. Értelem szerűen nem várható, hogy az ICM kiadja a Zil-t több EZF változatban majd, de ebből lehet majd barkácsolni ezt azt. Ja... Szinte biztos, hogy a maketten a "bódé" üres lesz.
Mindezek ismeretében talán nem mondtam akkora marhaságot azzal, hogy hegyekben álltak ezek az MN-nél. Ha valaki mégis félrevezetőnek ítélné a kijelentést, attól ezúton kérek elnézést!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Pet 2015.01.31. 04:03-kor.
Sziasztok!
P. 
(Hová a fr@ncba tűnt az avatárom ?! )

Freddy
Hozzászólások: 1121
Csatlakozott: 2010.01.31. 00:13

RE: 2015

Hozzászólás Szerző: Freddy » 2015.01.31. 07:37

Pet írta: Jó, akkor ebből lehet, hogy csak egy volt. A dobozfelirat szerint ez egy ruszki törzsbusz. Ennek is, mint valamennyi egységes zárt felépítménnyel a gyárból kikerült széria példánynak az alapját a képen látható "doboz" képezte. Ami ettől eltért ( Zil-157 felépítmény pl. ), az a csapatoknál történt átalakítás eredménye. Igaz, hogy több, mint 25 éve, de ilyen EZF Zil-ek szerkezetéből, és üzemeltetéséből kellett osztályos vizsgát tennem. Az is igaz, hogy ezek főként RÁF , azaz rádiófelderítő feladatokra kialakított példányok voltak. Négy főbb típus létezett, rádióiránymérő, rövidhullámú rádióforgalmat lehallgató, URH rádióforgalmat lehallgató, illetve relés gépkocsi. Mivel az alakulat első lépcsős önálló RÁF zászlóalj volt, kellett lennie parancsnoki gépkocsinak, vezénylőkocsinak, és törzsbusznak is, ( felderítő zászlóalj RÁF századánál voltak ilyenek, igaz Csepel alvázon ) ezekre már nem emlékszem. Ennek a négy változatnak az alapját természetesen egy olyan gépkocsi képezte, mint ami majd az ICM készletben lesz. Ami a RÁF-nál elsősorban eltért a "dobozon", az a tetőablakok hiánya, illetve az oldalablakokból is csak az első volt meg, telepített gépkocsinál mindig elfüggönyözve. A rádiótechnikai gépkocsikon ez általános volt, a nappali fény zavarta a kijelzők leolvasását. És akkor még a speciális antennák. Ezek természetesen csak telepítésnél kerültek elő, de az árbócok helye lebontva is látszódna egy maketten. Később egy felderítő zászlóalj RÁF századához kerültem. Itt a lehallgató gépkocsik EZF Csepelek voltak, ezen kívül egyetlen relés Zil-t üzemeltettünk. Később a századhoz került még egy EZF Zil. Ennek a felépítménye teljesen üres volt. Mivel a század állománytábláján szerepelt, minden gyakorlatra, kis kihelyezésre, összekovácsolásra jött velünk, mindenféle cél nélkül...
Ami ott a vezetőfülke fölött elől van, az tényleg egy hasznos készülék volt. Adott esetben ez végezné az EZF-be kerülő levegő tisztítását.
Az MN9414 RÁF zászlóaljnál így 25 év távlatából 20 és 35 darab közöttire becsülném az állománytáblán szereplő EZF Zil-ek számát, és akkor ez egy zászlóalj a teljesen feltöltött Néphadseregből. Értelem szerűen nem várható, hogy az ICM kiadja a Zil-t több EZF változatban majd, de ebből lehet majd barkácsolni ezt azt. Ja... Szinte biztos, hogy a maketten a "bódé" üres lesz.
Mindezek ismeretében talán nem mondtam akkora marhaságot azzal, hogy hegyekben álltak ezek az MN-nél. Ha valaki mégis félrevezetőnek ítélné a kijelentést, attól ezúton kérek elnézést!
Én úgy tudtam, hogy az EZF (Egységes Zárt Felépítmény) meg pláne nem ez, hanem a magyar ipar remeke eredetileg a 344-es Csepelekhez (fogorvosi, rádiós, mittudomén, berendezéssel), és más alvázakra csak elvétve került. Van esetleg fényképed ilyen EZF-es ZiL-ről? (Uralon mintha már láttam volna, de azt a képet se találom)
 Mellékelve néhány kép, az első az a bizonyos pont ilyen, a többiek a variációk.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Freddy 2015.01.31. 07:40-kor.

Avatar
i.csab
Hozzászólások: 865
Csatlakozott: 2009.12.07. 13:48

RE: 2015

Hozzászólás Szerző: i.csab » 2015.03.06. 21:28

"Új" irány az ICM-nél:
http://www.icm.com.ua/news/377-t-3476-e ... edium.html

A gumi lánctalpat erősnek érzem 2015-ben. - Gondolom, az üzletpolitikájuk miatt nem akartak hozzá "komoly" szemenkéntit csomagolni, így jóárasítva a készletet. :dodgy:

Avatar
mokush
Hozzászólások: 369
Csatlakozott: 2009.12.07. 06:31
Tartózkodási hely: Eger

Re: 2015

Hozzászólás Szerző: mokush » 2015.03.07. 02:10

OFF: Láttad, mit ad a Trumpi a BMP-2-höz? Az nem csak erős, inkább szánalmas. :@ /OFF
Egy ilyenre, viszont lehet, hogy benevezek
Sent by Tapatalk
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mokush 2015.03.07. 02:12-kor.

Avatar
somogyi lászló
Hozzászólások: 783
Csatlakozott: 2009.12.01. 16:00

RE: 2015

Hozzászólás Szerző: somogyi lászló » 2015.03.07. 14:24

"Ja, és volt tűzoltó szerkocsi is, jó lenne makettben látni, hiszen használta a Feuerlöschpolizei a háborús években"
 Meg mi is !
Nudíte se? Kupte si medvídka mývala!

Válasz küldése

Vissza: “ICM”