Fw190A-8/R2 Eduard 1:48

Építés alatt álló makettek fóruma
User avatar
Kormos Peter
Posts: 1863
Joined: 2009.09.08. 21:00
Location: Budapest
Contact:

Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48

Post by Kormos Peter »

Sokolka wrote:Az aksi mellett volt az oxigén tartály?
Nem, szerintem a törzs hátsó részén voltak.
Sokolka wrote: Lehet hülyeséget kérdezek, de a típusban nem Braun panelek voltak elől és a kabin hátfalánál is? A Braun központi tábláján nincs ex.c. szabályozású alacsony nyomású port (vagyis a Dräger közvetlenül van a tartályra kötve??) Elég meredek az aksi izolációja nélkül.
Na, ebből nem értek semmit.

Braun panel?
ex.c. szabályozású alacsony nyomású port?
aksi izoláció?

Lorco
Posts: 824
Joined: 2009.10.03. 03:46

Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48

Post by Lorco »

Én se értem, de amit látok a képeken, az überfasza :)

Sokolka
Posts: 4349
Joined: 2009.11.21. 01:20

Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48

Post by Sokolka »

Kormos Peter wrote:
Sokolka wrote:Az aksi mellett volt az oxigén tartály?
Nem, szerintem a törzs hátsó részén voltak.
Sokolka wrote: Lehet hülyeséget kérdezek, de a típusban nem Braun panelek voltak elől és a kabin hátfalánál is? A Braun központi tábláján nincs ex.c. szabályozású alacsony nyomású port (vagyis a Dräger közvetlenül van a tartályra kötve??) Elég meredek az aksi izolációja nélkül.
Na, ebből nem értek semmit.

Braun panel?
ex.c. szabályozású alacsony nyomású port?
aksi izoláció?
A hátpanelnél az ülés mellett, ahol a Dräger van felszerelve, a másik oldalon, - az aksi felől- nincs regulátor tábla? Semmi fekete doboz eltérő átmérőjű csőrácsatlakozásokkal alul, meg kapcsolótáblával (egy szürke és egy kék cső előre a Drägerbe elvileg) ? Ha se külön nyomástartály, sem szabályzótábla nincs, akkor a Drägerbe csak úgy simán felvezettek egy csövet nyomásszabályzás nélkül?
Az tuti, hogy Braun paneleket szereltek mint pl. a Ta-154-ben is. Szóval a lényeg, hogy kell lenni egy nyomásszabályozó alrendszernek pluszban, mert a Siemens csak a szerelékeket és biztosítékokat szállította, de nem ugyan az a panel mint pl. a Messereknél volt ugyan ebben az időszakban, - annak ellenére, hogy 06-os Dräger van a Focke-ben is.

Sajnos nincs típuskönyvem, de furcsa ez így. Én készséggel elhiszem, hogy van valahol a töltő környékén egy elágaztató amiben benne a regulátor, de ha nincs akkor a magasnyomáson jön be az oxigénkeverék a (régi rendszerű!) akkumulátor mellett? A Zero-nál is volt valami ilyen, de gyorsan át is tervezték, mert még állásában is hajlamos volt kigyulladni :/
Nem lehet, hogy csak a múzeumi példányokról hiányzik az alkatrész?

Ez egy hasonló típus, de a Siemens vagy byd panelhez szerelve.
http://stores.ebay.com/Flugzeugwerk/Me1 ... OJECT.html

a hátoldalról jól látni, hogy hova fut a cső:

Image

Az FW-190-nél ez a jobb oldali hátpanelen és elől, jobb kéz felől, a műszerfal alsó szárnyán található (Wächter - ami fehéren villog minden lélegzetvételnél ezzel mutatva, hogy szabadon áramlik és keveri az oxigént a levegőhöz; - meg ott a a mérőműszer és az oxigéncsap közvetlenül mellettük. Viszont a Braun-nál nincs semmi ami a 145-150 atmoszférát leszabályozná, - vagyis mivel a műszerfalon nincs az oxigéncsap mellett még egy adagoló, - akkor szabályzást végző eszköznek egy fix állású csapnak/regulátornak kell lennie még a Dräger becsatlakozása előtt/ VAGY egy kisméretű nyomástartálynak?

User avatar
Kormos Peter
Posts: 1863
Joined: 2009.09.08. 21:00
Location: Budapest
Contact:

Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48

Post by Kormos Peter »

A regulátor ott volt az ülés mellett, de az egész előtt volt egy rátét lemez amitől nem látszik az egészből semmi... Legalábbis az az egy fotó alapján amiből dolgozok ilyen volt és a makettet is így csináltam meg.

A rádiótérbe még egyébként illene pár dolog, de azok nagyrészét vagy nem tudom hogy volt, vagy nem látszik belőle semmi.
Sokszor a régi, kész makettemet előveszem hogy azon mi látszik, és ami fölös munka volt, azt most már nem csinálom meg... pl. a kabintető görgője. :D

Sokolka
Posts: 4349
Joined: 2009.11.21. 01:20

Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48

Post by Sokolka »

Kormos Peter wrote: nem látszik belőle semmi.
Sokszor a régi, kész makettemet előveszem hogy azon mi látszik, és ami fölös munka volt, azt most már nem csinálom meg... pl. a kabintető görgője. :D
Jogos :) !

Amúgy is párját ritkító részélezettségű munka, és elképesztően jól néz ki minden porcikája!

User avatar
Kormos Peter
Posts: 1863
Joined: 2009.09.08. 21:00
Location: Budapest
Contact:

Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48

Post by Kormos Peter »

Sziasztok!

Miután összeállt a törzs, elkezdhettem "befoltozni" a kabin mögötti részt. Ehhez a régi makettemhez másolt Dragon(?) kabin hátsórész alkatrészt, egyedi maratásokat és végül nyomdai nyomólemezt hasznátam.

Image

Image

A törzzsel kapcsolatos nehézségek után kis "felüdülésként" kitérítettem a magassági kormányokat. Most nem bonyolítottam túl a dolgot, egyszerûen csak finoman bevágtam a mûanyagot a megfelelõ helyeken, majd kézzel a megfelelõ szögbe "törtem" a kormánylapokat.

Image

Majd rátértem a szervízajtókra, borítólemezekre. A fenti motordekli nagyon sok fejtörést okozott. Heteken keresztül próbálgattam, mibõl, hogyan tudnám szépen elkészíteni a bordákat rá. Végül 0,6 mm-es ellapított forrasztóón darabokból készültek el, és szerencsére még a végeredmény is tetszik... :)

Image

Image

A forrasztóók mellett használtam még 0,5 mm -es Evergreen szálakat és egyedi maratásokat is.

Hasonlóan szívtam sokat majd jártam utána el a MG151-esek fegyvertér ajtajainál

Image

Image

Image

Üdv:

Peti

gyurci
Posts: 325
Joined: 2010.02.06. 23:26

Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48

Post by gyurci »

Peti! Te nagyon "Beteg" vagyol!

Sokolka
Posts: 4349
Joined: 2009.11.21. 01:20

Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48

Post by Sokolka »

:( bizony nagy kár, hogy nem kerülnek sokszorosításra.

joozsyka
Posts: 401
Joined: 2010.04.05. 01:02

Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48

Post by joozsyka »

Jó nézni ezeket a képeket! Köszönjük az élményt!

Lorco
Posts: 824
Joined: 2009.10.03. 03:46

Re: Fw190A-8/R2 Eduard 1:48

Post by Lorco »

Lenyűgöző részletesség, igazi csemege a szemnek!

Post Reply

Return to “Munkaasztal – Repülő”