Villámkérdések

milesChristi
Hozzászólások: 481
Csatlakozott: 2012.09.07. 18:10

Villámkérdések

Hozzászólás Szerző: milesChristi »

Van ez a gond a színekkel: A Vosper egyik torpedócsónakjának érdekes színei vannak. Szépen megköszönném, ha valaki meg tudná mondani, milyen színe van a fedélzetnek (számomra nagyon sötétnek tűnik) az átfestett torpedó vetőcsöveknek (harcjárműves zöldre emlékeztet, de mit keresne az hajón?) Valamint az egy hajón belüli két különféle színű szellőzőkürtők.(natúr fém, vagy réz(?) illetve világos szürke)

Kezdetnek ennyi elég is lenne... :)

1. AZ első képen a 380 még újszerű festéssel. A torpedók aljzata fekete?? Az ablak keretek szintén?
2 Ugyanaz kissé leharcoltabban. Fekete torpedó alap, de a cső színe milyen? Plusz átfestett kürtők?
3. A 385-ös fedélzete indokolatlanul sötét... Vagy nem jól látok.... Meg a felemás kürtők esete...
Csatolmányok
Naval Vessel MTB 385 (UK)-01.jpg
Naval Vessel MTB 380 (UK)-01.jpg
lg_MTB_380_1943.jpg
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára milesChristi 2012.12.25. 18:09-kor.
"Non nobis, non nobis, Domine! Sed nomini Tuo da gloriam!"
Sokolka
Hozzászólások: 4465
Csatlakozott: 2009.11.21. 13:20

Re:Villámkérdések

Hozzászólás Szerző: Sokolka »

Attól függ, hogy melyiket kérdezed. A koraiak ugyan úgy működtek, mint a legtöbb hasonló gép nemzettől függetlenül. Szóval tényleg fogták, és kilökték a torpedót a hátsó rámpáról...amikor elkanyarodtak lerántották a zsinórt, aztán had menjen elven jól elpucoltak.
Később a sima indítózsinór helyett elektromos vezetékeket használtak, amivel időzítetek, illetve utána kapcsolt rá a motor, amikor már a megfelelő szögben elfordultak tőle. Próbálták azt is, hogy alapjáratra állították a torpedó hajtását, aztán sűrített levegővel nyomták le a rámpáról, hogy minél messzebb kerüljön a tattól. Az volt ciki, ha rossz idő volt, és a hullámoknak nem tudtak rendesen átlósan állni. Ilyenkor előfordult, hogy a még zsinóron lévő torpedót a egy nagyobb hullám visszavágta a hajóra  :(
Végül sima parafa és gumibakokkal a gép oldalához rögzítették őket és onnan indították a hajótesttel megadva az alapvető indítási vektort, így viszont az egész egység kiszolgáltatottabb lett a megközelítéskor.

Van egy frankó szimulátorjáték a témában, remek móka! (meg ugyan ennek a cégnek volt egy első világháborús orosz tenger alattjárós szimulátora is, az is nagyon "ütött"  :D )
Sokolka
Hozzászólások: 4465
Csatlakozott: 2009.11.21. 13:20

Re:Villámkérdések

Hozzászólás Szerző: Sokolka »

:D komolyan így történt! (tudod ők az oroszok akik...)
http://www.youtube.com/watch?v=d9cUGXZUjpI
belll
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2011.01.26. 22:20

Re: Villámkérdések

Hozzászólás Szerző: belll »

Szertném megtudni miböl lehetne elkésziteni a német tengeralatt járok porcelán szigetelését?
Sokolka
Hozzászólások: 4465
Csatlakozott: 2009.11.21. 13:20

Re: Villámkérdések

Hozzászólás Szerző: Sokolka »

Szia!

Jó minőségű pillanatragasztó gél pöttyök+gombostű hegyén húzott sztirol kúpocska
vagy MR Dissolved Putty és régi headset vezetéklekötéséből kiszedett nyákfülek+műanyag fültisztító pálca szárából húzott csövecskék stb.

Igazából melyik típusról volna szó?
A Telefunken Zeitung egyik számában '33 körül megjelent egy cikk az összes akkor, a tengerészetnél használt porzellanisolator-ról is.
belll
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2011.01.26. 22:20

Re: Villámkérdések

Hozzászólás Szerző: belll »

viii c/41
Válasz küldése

Vissza: “Hajózástörténet - háttérfórum”